Elbiseyi alıyor, düğünde giyiyor, sonra “beğenmedim” deyip iade ediyorlar
SOSYAL MEDYADA FERYAT ETTİ
Sosyal medyada bir esnaf “Arkadaşlar inanın akıl alır gibi değil…” dedi ve ilgini bir dolandırıcılık hikâyesi anlattı.
ELBİSEYİ ALIYORLAR
Esnaf mesajında şu iadelere yer verdi: ”Elbiseyi sipariş ediyorlar, düğünde ya da davette giyiyorlar, sonra da ‘beğenmedim’ diyerek iade ediyorlar. Az önce 20.000 TL’lik elbise için iade telefonu geldi. Müşteri arıyor, ekibe bağırıp çağırıyor… Bizim ekip de kullanıldığına dair rapor olmasına rağmen acaba yanlışlık mı var diye tereddüt ediyor. Görüşme 40 dakika sürdü. Konuya göz ucuyla dahil olup müşterinin Instagram hesabına baktım, düğün fotoğraflarında bizim elbise! O an hepimiz donduk kaldık. Her ay 7-8 kere minimum yaşıyoruz bu sahneyi. Bu kadar da olmaz. Kötüsünüz çok kötüsünüz gerçekten. Pes!!!"
Esnafın bu mesajı üzerine çok sayıda destek geldi. Kimisi esnafa "Elbiseyi satın almak, değişim süresi boyunca kiralama statüsünde olabilir. Daha sonra ürün iade edildiğinde yüzde 10"'luk kiralama bedeli kesilerek iade işlemi tamamlanabilir" gibi akıl verdi.
ALMANYA'DA ASIL YAPIYORLAR?
Kimisi ise “Almanya’da pahalı kıyafetlere bir tag koyuyorlar, müşterinin üzerine giyip denemesine izin veriyor ama çıkarılamıyor, kesilmesi gerekiyor. Keserse de geri gönderim geçersiz oluyor, onu deneyebilirsiniz” dedi.
Ayrıca: “Bir düğün için elbise bakıyordum birkaç kişiden bunun teklifini aldım. Bana böyle bir şey yakıştırmalarının dehşetini atamamışken bunu yapan mı var ama bu haram diye donup kalmıştım… “e n'olcak canım 1 saat giyeceksin sonra geri gönderirsin” demişlerdi beni hiç duymamışlar gibi.” diyenler de oldu.
ŞERİT KURDELA ÇÖZÜM MÜ?
Bir başka esnaf ise “Hocam şerit kurdele ile yolluyoruz kesmeden kullanamayacağı şekilde . Baya azaldı bu kötü niyetli kullanımlar” ifadelerine yer verdi.
Yine bir başkası “Bunun çözümü basit aslında. Kıyafetlerin görünür yerlerine kesik güvenlik bandrolü yapıştırın. Bandrolü söktüğünde bandrol parçalanıyor bir daha yapıştıramaz. Bandrolsüz ürünün iadesini almayın.” ifadelerine kullandı.
Bazı mesajlar ise şöyle:
“Kolayı şu bu şekilde suistimal edenler olmasın diye . Giyilmediği veya etiketinin bile sökülmediği tespit edilen tamam geri alınsın, fakat giyilip geri gelen ürün geri alınmalı ancak artık ikinci el olduğu için müşteri üstüne satış fiyatının yüzde 30'unu ekstra ödemeli.”
etkileşim aldıktan sonra YEMEK TAKIMINI İADE EDEN VAR
“Bir tanıdığım her misafirden önce yemek takımı sipariş veriyormuş. Misafirleri yeni aldığı yemek takımıyla ağırlıyor sonra da yıkayıp iade ediyormuş. Her storyde farklı takım görünce 'bu kız da amma yemek takımı almış' diyordum. Meğer sebebi buymuş.”
“Kağıt güvenlik etiketi yapıştırın sökülürse iade kabul edilemez notuyla. Yırtılmadan çıkmayacak ama denemeye de engel olmayacak ve saklanamayacak kadar da büyük.”
E-TİCARET YAPANLAR ÇOK DERTLİ
"Maalesef ahlaken de hukuken de çökmüş durumdayız. Kayıtsız şartsız 14 gün iade hakkı diye bir şey olmaz. Bizlerde e-ticaret yapıyoruz bu tür olaylarla çok karşılaşıyoruz. Özellikle trendyol bu tür konularda hep satıcıya yüklüyor zararı. O nedenle bizde ty de daha fazla karlılık gözetiyoruz
“Bu gibiler yüzünden, gerçekten hatalı ürün mağduru olanlara hep şüpheyle bakılıp engel çıkarılıyor. Bu uyanıklar yüzünden sadece firmalar değil, diğer müşteriler de mağdur oluyorlar.”
“Ben bir elbise aldım ve içinde boydan boya bu şekilde güvenlik bandı vardı. Bunu çıkarmadan giyemez düğünde ve çıkarırsa iade edemez. Bu kadar basit...”