KONYA HABER
Konya
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9802 %0,50
47,5065 %0,57
4.391,36 % -0,08
Ara
BBN Haber Güncel CİMER'e her şey yazılabiliyor mu? İşte CİMER'e başvurma yolu

CİMER'e her şey yazılabiliyor mu? İşte CİMER'e başvurma yolu

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) nasıl başvuru yapılabiliyor? Her şey söylenip, şikayet edilebiliyor mu? İşte detaylar...

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) nasıl başvuru yapılabileceği önemli.

Vatandaşlar anayasal dilekçe hakkı çerçevesinde her zaman CİMER’e başvurabiliyorlar.

CİMER üzerinden yapılan her başvuru ilgili kuruma yönlendiriliyor.

Yasaya göre, dilekçenize 15 ila 30 gün içinde cevap verilmek zorunda. Olumlu ya da olumsuz mutlaka yanıt gelir. Gelmediği takdirde dava açabilirsiniz ve mahkemede ‘cevap verilmedi’ gerekçesiyle idareyi sorumlu tutabilirsiniz.

CİMER'E KAÇ BAŞVURU YÖNTEMİ VAR?

CİMER’e başvuru üç farklı yolla yapılabiliyor.

e-Devlet üzerinden: “e-Devlet sistemine girip arama bölümüne ‘CİMER’ yazıyorsunuz. Açılan formu doldurarak başvurunuzu yapabiliyorsunuz.”

Alo 150 hattı: “Telefonla 150’yi çevirerek CİMER’e ulaşabilirsiniz. Karşınıza telesekreter çıkıyor, yönlendirmelere uyarak şikayetinizi veya talebinizi sesli olarak iletebiliyorsunuz.”

Posta yoluyla: “PTT aracılığıyla yazılı dilekçe gönderebilirsiniz. Başvurunuz resmi şekilde işleme alınır.”

HER ŞEY YAZILABİLİYOR MU?

CİMER’e yapılacak başvurularda dikkat edilmesi gereken kurallar var.

Genel ahlaka aykırı, iftira, hakaret, tehdit, şantaj ya da kişisel husumet içeren dilekçeler kabul edilmiyor

Başvurularınız somut ve açık olmalı. Kamu personeline hitap ederken de ‘abi, abla’ gibi ifadeler kullanılamıyor.

CİMER, bir konuyla ilgili aynı kişiden tekrar tekrar başvuru geldiğinde ‘kotanız doldu’ diyerek uyarı gönderiyor. Bu nedenle aynı konuda sürekli başvuru yapmaktan kaçınmak gerekiyor.

CİMER VATANDAŞLIKG ÖREVİNİN BİR PARÇASI

CİMER’in vatandaşlık görevinin bir parçası.

Her konuyu yazmayın ama gördüğünüz sorunları mutlaka bildirin. 

Şikâyet etmezseniz düzelmez, görülmez, o tarafa bakılmaz.

MİLYONLARCA ŞİKÂYET

Vatandaş ile devlet arasında köprü görevi gören Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) 2024'te 4 milyon 590 bin başvuru yapıldı.

2018'den bu yana 35 milyonu aşkın başvuru yapılan ve vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmak istediklerinde akıllarına ilk gelen CİMER platformu, 2024'te de yoğun ilgi gördü.

Fotoğraf: Onedion

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *