Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) nasıl başvuru yapılabileceği önemli.
Vatandaşlar anayasal dilekçe hakkı çerçevesinde her zaman CİMER’e başvurabiliyorlar.
CİMER üzerinden yapılan her başvuru ilgili kuruma yönlendiriliyor.
Yasaya göre, dilekçenize 15 ila 30 gün içinde cevap verilmek zorunda. Olumlu ya da olumsuz mutlaka yanıt gelir. Gelmediği takdirde dava açabilirsiniz ve mahkemede ‘cevap verilmedi’ gerekçesiyle idareyi sorumlu tutabilirsiniz.
CİMER'E KAÇ BAŞVURU YÖNTEMİ VAR?
CİMER’e başvuru üç farklı yolla yapılabiliyor.
e-Devlet üzerinden: “e-Devlet sistemine girip arama bölümüne ‘CİMER’ yazıyorsunuz. Açılan formu doldurarak başvurunuzu yapabiliyorsunuz.”
Alo 150 hattı: “Telefonla 150’yi çevirerek CİMER’e ulaşabilirsiniz. Karşınıza telesekreter çıkıyor, yönlendirmelere uyarak şikayetinizi veya talebinizi sesli olarak iletebiliyorsunuz.”
Posta yoluyla: “PTT aracılığıyla yazılı dilekçe gönderebilirsiniz. Başvurunuz resmi şekilde işleme alınır.”
HER ŞEY YAZILABİLİYOR MU?
CİMER’e yapılacak başvurularda dikkat edilmesi gereken kurallar var.
Genel ahlaka aykırı, iftira, hakaret, tehdit, şantaj ya da kişisel husumet içeren dilekçeler kabul edilmiyor
Başvurularınız somut ve açık olmalı. Kamu personeline hitap ederken de ‘abi, abla’ gibi ifadeler kullanılamıyor.
CİMER, bir konuyla ilgili aynı kişiden tekrar tekrar başvuru geldiğinde ‘kotanız doldu’ diyerek uyarı gönderiyor. Bu nedenle aynı konuda sürekli başvuru yapmaktan kaçınmak gerekiyor.
CİMER VATANDAŞLIKG ÖREVİNİN BİR PARÇASI
CİMER’in vatandaşlık görevinin bir parçası.
Her konuyu yazmayın ama gördüğünüz sorunları mutlaka bildirin.
Şikâyet etmezseniz düzelmez, görülmez, o tarafa bakılmaz.
MİLYONLARCA ŞİKÂYET
Vatandaş ile devlet arasında köprü görevi gören Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) 2024'te 4 milyon 590 bin başvuru yapıldı.
2018'den bu yana 35 milyonu aşkın başvuru yapılan ve vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmak istediklerinde akıllarına ilk gelen CİMER platformu, 2024'te de yoğun ilgi gördü.
Fotoğraf: Onedion