KONYA HABER
Konya
Açık
1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,3668 %0,23
49,0777 %0,44
9.097,82 % 0,46
Ara
BBN Haber Güncel Düştü mü düşürüldü mü?: C-130 kazasında her şey 5 saniyede oldu

Düştü mü düşürüldü mü?: C-130 kazasında her şey 5 saniyede oldu

20 şehidimiz vardı... Gürcistan'da yaşanan C-130 kazasında, felaketi tetikleyen olayların 5 saniyede gerçekleştiği belirtiliyor. Uçağın kuyruğu kopunca, burun tamamen kontrol dışı hareketler yapmaya başlamış olabilir.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 3 dk

Ülke olarak yasa boğulmuştuk… 20 askerin şehit olduğu Gürcistan'daki uçak kazası için ayrıntılı inceleme ve adli soruşturma sürüyor. Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, önceki gün yaptığı açıklamada, kara kutunun incelenmesinin iki ay sürebileceğini söylemişti.

Güler açıklamasında şu bilgileri verdi:

“Ön bulgulara göre kesin olmamakla birlikte ilk kuyruk kopuyor. Daha sonra da üçe bölünüyor. Bunlar kara kutudan çıkacak. Kara kutu şuan TUSAŞ tarafından inceleniyor.”

“C130’ları 1957’den beri kullanıyoruz” diyen Güler, “1999’da bir kez motor yangını çıkmış sağ salim inmiş. Bu nedenle genel itibariyle güvenli bir uçak.” bilgisini de verdi.

Güler'in verdiği bilgi, uçağın önce kuyruk kısmını yitirmiş olabileceğini gösteriyor. Bu bölümde uçağın dümen parçası yer alıyor ve bu parçanın kopması, bir uçağın tamamen kontrol edilemez hale gelmesi demek.

Düşen C-130 askeri kargo uçağı, Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşmüştü

Soruşturmayla ilgili olmamakla birlikte, havacılık tekniğine göre, uçağın kuyruk kısmını yitirmesinin ardından, dümen ve irtifa kontrolü tamamen imkansız hale geliyor, uçağın ağırlık merkezi öne kayıyor ve uçağın burnu tamamen kontrol edilemez duruma geliyor. Bu şekilde havada tutunmaya çalışan uçağın, bir dizi dirençle karşılaşması ve ana parçalara çok ağır yüklerin binmesi mümkün. Bu direnç uçak burnu, kanatları ve motorlarını parçalayabilir. Uçağın düştüğü sırada çekilen videoda, 4 motor da yerinde duruyor. Kuyruk kısmının kopmasının ardından uçağın burnu, bir süre sonra hava direnci nedeniyle parçalanmış olabilir.

C130 kazasında, uçağın kuyruk kısmının koptuğu video çekimlerinden net anlaşılıyor. Kuyruk, ana gövdeden sonra yere düşüyor. Video görüntüsüne göre, kuyruk enkazdan çok uzakta yere çakıldı. Kuyruk havada süzülürken, uçağın ana gövdesinin yere çarptığı ve dumanların yükseldiği görüldü.

Kuyruğun uçaktan uzak mesafeye düşmesi, bu parçanın havada kopmasının ardından pilotların bir süre uçağı kontrol etmeye çalıştığını, kontrolün imkansız hale gelmesine rağmen, havada tutunmaya çalıştıklarının işareti de olabilir.

C-130 kargo uçağının özellikleri

Bölgede çekim yapan çobanlar, muhtemelen uçağın havadaki normal olmayan uçuşunu fark ettiler ve bir süre sonra kazayı kayıt etmeye başladılar. Kayıt, uçağın önemli irtifa kaybettiği anda çekilmiş olabilir.

Soruşturma sırasında dikkate alınan bir durum da, kargodaki 6 tonluk yük paletleri. Bu paletler uçağın arkası kısmına yüklü bulunuyordu. Azerbaycan'daki etkinliklere katılan savaş uçakları için götürülen malzeme, uçakla geri getiriliyordu. 6 tonluk yük, C-130 tipi uçaklar için fazla bir ağırlık değil. Bu uçaklar, teknik verilerine göre 19 tona kadar malzeme taşıyabilir. Havadan malzeme indirme yeteneğine sahip bu tip askeri uçaklarda, malzeme sıkı bağlanıyor ve gerekirse arka bölümden kapı açılarak havadan atılabiliyor. Yükün denge sorunu yaratıp yaratmadığı da bilinmiyor. Yük, uçağın kontrolsüz hareketlere girmesi üzerine kuyruk kısmına ağırlık bindirmiş de olabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *