KONYA HABER
Konya
Açık
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9486 %0,51
47,8095 %0,57
4.390,82 % 0,23
Ara
BBN Haber Güncel Ehliyette yeni dönem: Yaş sınırı geliyor

Ehliyette yeni dönem: Yaş sınırı geliyor

Avrupa Birliği (AB), sürüş güvenliğini artırmak amacıyla tarihinde ilk kez ehliyetler için üst yaş sınırı getirmeye hazırlanıyor.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Dünyada her yıl 1.2 milyon kişi trafik kazaları sonucunda hayatını kaybetmekte.

Bu durum çok sayıda ülkenin sürüş güvenliğini sağlamak amacıyla bir dizi yeni uygulamaya başvurmasına zemin hazırlarken, Avrupa Birliği (AB), yaşlı sürücülerin trafikteki payını azaltmak amacıyla tarihinde ilk kez ehliyette üst yaş sınırı uygulamaya hazırlanıyor.

Halihazırda yürürlükte olan yasaya göre sürücüler, 70 yaşını aştıktan sonra 5 yıl arayla sağlık raporu almak zorunda. Heyet tarafından oluşturulan sağlık raporu verilmemesi halinde ise ehliyetlerin iptali gerçekleşmekte.

Türkiye'de söz konusu uygulama için başlangıç yaşı 65 olarak belirlenirken, bu yaştan itibaren yapılacak ehliyet yenilemelerinde sağlık raporu şartı aranmakta ve söz konusu ehliyetler 5 yıl süreyle geçerli olmakta. 80 yaşın üzerindeki sürücüler içinse söz konusu şart 2 yıla kadar indiriliyor.

75 YAŞIN ÜSTÜ TRAFİĞE ÇIKAMAYACAK

AB'de geçerli olması planlanan yeni düzenleme ile ehliyet sahiplerinin yalnızca 75 yaşına kadar otomobil kullanabilmesi planlanıyor. Bu duruma gerekçe olarak, yaşlı sürücülerin yaşadığı refleks kaybının trafik kazalarına yol açabileceği gösterilirken, söz konusu değişikliğe çok sayıda kişiden tepki gecikmedi.

Evlatlarından ayrı yaşayan ve günlük işlerini ya da sağlık sorunlarını çözmek için otomobil kullanmak zorunda kalan yaşlı sürücüler, kararın 'anlamsız' olduğunu öne sürerken, AB'de geçerli olması planlanan düzenlemenin ilerleyen yıllarda Türkiye için de uygulanabilirliği sosyal medyada tartışmalara neden oldu.

İŞARET KULLANIMI ZORUNLU

Gazete Pencere'nin haberine göre trafikte yaşlılara yönelik farklı uygulamalara giden ülkeler arasında Japonya da yer alıyor. Monako'nun ardından dünyanın en yaşlı nüfusuna sahip olan Japonya'da hükümet, 75 yaş ve üzerindeki kişiler tarafından kullanılan otomobillere “yaşlı sürücü” işareti anlamına gelen “Koreija” sembolünün yapıştırılmasını zorunlu tutmuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *