KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9136 %0,75
47,9282 %0,87
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Güncel Elektrikli araç alanları nasıl aldattılar? Bakanlıktan yeni düzenleme

Elektrikli araç alanları nasıl aldattılar? Bakanlıktan yeni düzenleme

Ticaret Bakanlığı, elektrikli otomobillerde tüketici yanıltan reklamlarıyla ilgili devreye girdi. İşte yeni uygulamalar...

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 2 dk

Elektrikli araçlarda vatandaşları kandıranlar karşısında bakanlık devreye girdi... Tüketiciyi aldatıcı reklâm yapanlar için yeni yaptırımlar gündemde...

Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı denetimleri can yakıyor.

Gerçekleştirilen son toplantıda, ağırlıklı olarak elektrikli otomobillere ilişkin reklamlar başta olmak üzere toplam 103 dosya değerlendirmeye alındı.

Bu dosyalardan 92’si mevzuata aykırı bulundu. Bu kapsamda reklam durdurma cezası ile birlikte, toplam 15 milyon 846 bin 894 TL idari para cezası uygulanmasına ve 8 dosya hakkında da erişim engeli tedbiri alınması kararı verildi.

2025 YILININ İLK YARISINDA GENEL DEĞERLENDİRME YAPILDI

Toplamda 838 dosya incelendi. ⁠Mevzuata aykırı 753 dosya bulundu. İdari Para Cezası olarak 141,1 milyon TL uygulandı.

ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA SORUNLAR NE?

Son dönemde yapılan başvurularda, bazı üretici ve satıcıların araçların menzil bilgilerini laboratuvar koşullarında elde edilen WLTP verileri ile sunduğu, bu bilgileri gerçek kullanım koşullarını yansıtmadan, yanıltıcı biçimde tanıttığı belirlendi.

Reklam Kurulu, tüketicilerin aldatılmasını önlemek amacıyla menzil bilgisinin hangi test standardına göre belirlendiği reklamda açıkça belirtilmesi zorunlu hale geldi.

⁠Gerçek kullanımda menzil değerinin değişebileceği net şekilde ifade edilmesi gerekecek.

⁠Hava sıcaklığı, sürüş tarzı, klima ve ısıtıcı kullanımı gibi etkenlerin menzili doğrudan etkilediği bilgisi tüketiciye de aktarılacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *