Konya, hem geleneksel hem de modern üretim gücüyle Türkiye'nin parlayan şehirlerinden biri. Konya'nın e-ticaret potansiyeli, dijitalleşme süreci ve ihracat odaklı büyümesi göz dolduruyor. Konyalı sanayicilerimiz Ocak ayında ihracatımızı yüzde 12,3 ile Türkiye ortalamasının iki katından fazla artırdı. Böylece 276 milyon 167 bin dolar ihracat ile tüm zamanların en yüksek Ocak ayı ihracatını gerçekleştirdi.
E-TİCARETTE 6,4 MİLYAR DOLARLIK CİRO
E-ticaretin genel ticaret içindeki payı 2019'da yüzde 4,5 iken geçen yıl yüzde 20'ye ulaşarak dikkat çekici bir büyüme oranı yakaladı. E-ihracat yapan firma sayısı da, yalnızca bir yıl içinde 7 binden 11 binin üzerine çıkarak % 62 arttı. Türkiye’nin e-ihracatı 2024 yılında %27 büyüyerek 6,4 milyar dolara ulaştı.
Toplam ihracat içerisinde %2,6’lık paya ulaşması ise bu alanın ne kadar hızlı geliştiğini göstermektedir. Önümüzdeki on yıl içinde bu oranın rahatlıkla % 10’un üzerine çıkacağı öngörülmekte. Bu göstergeler, yalnızca yeni bir ticaret kanalını değil; Türkiye’nin geleceğini şekillendirecek büyük bir potansiyeli ifade etmekte.
TİCARETİN KALBİ KONYA'DA ATIYOR
Selçuklu’dan bu yana Anadolu’da ticaretin kalbi olan Konya, bugün de üretimin, sanayinin ve ihracatın Türkiye’deki en önemli merkezlerinden biridir.
Konya, 2024 yılında 3,5 milyar doları aşan ihracatla, Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk 10 ili arasında yer almakta. 3 bin 500’ü aşkın ihracatçıyla, 97 farklı ana sektörde, 200’ün üzerinde ülkeye ürün göndermekte. 1,7 milyar dolarlık dış ticaret fazlamız, üretim ve ihracat kapasitemizin gücünü açıkça ortaya koymakta.
Tüm bu veriler, Konya’nın yalnızca Türkiye’nin değil; küresel ekonominin de güçlü bir oyuncusu hâline geldiğini göstermekte.
KONYA YENİ CAZİBE MERKEZİ
E-ticaret yapan firma sayımızın yüksek oluşu, dijital dönüşüme uyum hızımız, güçlü üretim altyapısı, gelişen lojistik kabiliyetleri ve deprem güvenliği yüksek arazi yapısıyla Konya’yı ulusal ve uluslararası ölçekte cazibe merkezi hâline getiriyor.
2025 yılı üretimde konya zirve yaptı
2025 yılı itibarıyla şehir merkezinde 1,45 milyon, il genelinde 2,33 milyon nüfusa sahip olan Konya, genç ve dinamik yapısıyla e-ticaret için büyük bir pazar oluşturuyor. Nüfusun yoğunlaştığı Selçuklu, Meram ve Karatay ilçeleri, dijital girişimler için kritik bölgeler haline geldi.
Ekonomik Güç ve GSYİH Verileri
2025 Tahmini GSYİH: 147 milyar TL
Kişi Başına GSYİH (2023): 60.765 TL
İşletme Sayısı: 50.000+
Organize sanayi bölgeleri ve teknoloji geliştirme bölgeleri sayesinde şehirdeki üretim altyapısı dijital dönüşümle entegre edildi.
KONYA'DA E-ticaret İşletmeleri
Konya’da yaklaşık 5.000 e-ticaret işletmesinin faaliyet gösterdiği tahmin edilmekte. Özellikle gıda, yapı malzemeleri, otomotiv yedek parçaları ve geleneksel ürünlerin online satışları artmaktadır. Şehirdeki girişimciler, e-ihracat kanallarına yönelerek ürünlerini yurt dışına ulaştırmakta.
Dijital Ajanslar ve Teknoloji Ekosistemi
Konya Bölgesinde 2 Kat Medya Dijital Ajans yerel işletmelere dijital çözümler sunmakta. SEO, sosyal medya, reklamcılık ve mobil uyumlu web çözümleri, bölgedeki işletmelere dijital rekabet avantajı kazandırmakta.
Üretim ve Sanayi Gücü
Yaklaşık 19.280 üretim işletmesi
Türkiye’de sanayi işletmesi sayısında 5. sırada
Tarım makinelerinde lider, metal işleme makinelerinde %45 pay
Konya, otomotiv, gıda, metal ve tarım makineleri sektörlerinde güçlü bir üretim alt yapısına sahiptir. Bu güç, e-ticaretin ürün tedarik zincirini sağlamlaştırmakta.
İhracat Performansı ve E-İhracat Potansiyeli
2023 yılında 3,36 milyar USD ihracat yapan Konya, Türkiye’de 11. sırada yer alıyor. Rusya, Almanya ve ABD gibi pazarlara yönelik yapılan bu ihracatın %93’ü imalat sektöründen gelmektedir. Dijital kanallar sayesinde e-ihracat yapan işletme sayısı artmakta.