Lojistiğin başkenti Konya, önümüzdeki süreçte Mersin üzerinden Akdeniz'e bağlanacak.

KONYA, Türkiye’nin çok yönlü ekonomik merkezlerinden
Uzmanlara göre Konya, ticaret, sanayi, tarım ve lojistikte Türkiye’nin en güçlü üretim ve ihracat merkezlerinden biri oldu. Bu başarının tesadüf olmadığını ifade eden uzmanlar, istikrarlı bir vizyonun sonucu bunun gerçekleştiğini belirttiler.
Akıllı şehir uygulamalarından eğitime ve sağlığa, ulaştırmadan lojistiğe, tarımdan sanayi altyapısına kadar birçok alanda yapılan yatırımlar sayesinde Konya'nın yüksek potansiyelini hızla değerlendirebildiğini söyleyen uzmanlar, “Devlet yatırım yapar ama o yatırımı değere dönüştüren güçlü şehir iradesidir. Konya'da bu güçlü irade mevcuttur” ifadelerine yer veriyorlar.
Konya'nın üretim gücünü, dış ticaret kapasitesini ve lojistik vizyonunu aynı anda taşıyabilen nadir şehirlerden biri olduğuna da dikkat çekiliyor.

KONYA-Mersin–KKTC iş birliği Doğu Akdeniz için stratejik BİR ALAN
Konya'nın Mersin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti arasındaki tarihi, manevi ve ekonomik bağlara dikkat çekilirken Konya'nın sanayi, ticaret, tarım, lojistik altyapısı, Üniversiteleri, Mersin limanı ve turizm potansiyeliyle KKTC ile birlikte düşünüldüğünde Doğu Akdeniz’in gelişen dengeleri açısından büyük bir stratejik değer oluşturduğu ifade ediliyor. Geliştirilecek iş birliklerinin İki ülkenin yanı sıra, bölgeye ve Akdeniz ekonomisine de güçlü katkılar sunacağını ifade ediyorlar.

Tarımın büyümedeki payı
TÜİK verilerine göre tarımın 3. çeyrekte yüzde 12,7 küçüldüğü ve GSYH içindeki payının yüzde 6’ya kadar gerilediğini hatırlatıltıldı. Türkiye’de tarımın kronik sorunlarının derinleştiğini belirtilirken, özellikle su verimliliğine dikkat çekildi. Tarımda kullanılan suyun yüzde 49’unun açık kanallar nedeniyle tarlaya ulaşmadan kaybedildiğine dikkat çekilirken, kapalı sulama sistemlerine geçişin zorunlu olduğu ifade ediliyor. Hayvancılıkta ithalata dayalı politikanın sürdürülemez olduğunu, bu durumun fiyat ve üretim sarmalı yarattığını dile getiriyor. Bu açıdan Konya ovası ve Çukurova Havzası’nın tarım potansiyeline dikkat çekiliyor. Konya ve Mersin'in potansiyelinin tarım ve tarım teknolojilerinde öncü merkezlerden olabileceği kaydedilirken, çözüm için her iki bölge havzalarında planlama, işlenmiş ve markalı ürün ihracatı, maliyet düşürücü destekler ve uzun vadeli stratejik planlamanın şart olduğu vurgulanıyor.

Konya'nın geleceği bugünden daha parlak olacak
Konya kent ekonomisinin Cumhuriyetin ilk sanayi yatırımlarıyla güçlenen çok kimlikli başlayıp çok kimlikli devam eden bir yapıya sahip olduğu ifade ediliyor.

YENİ KALKINMA KORİDORU
Konya'nın bugün Türkiye’nin en büyük 7. ekonomi içinde olduğu ifade edilirken, dış ticarette yine ilk üç sırada olduğuna dikkat çekiliyor. Konya'da doğrudan küresel bir ağa bağlayan en büyük kritik göstergelerden biri yeni organize sanayi sistemi olduğunun altı çizilirken bu çerçevede Mersin-Samsun, Mersin-Şırnak, Şırnak- Trabzon ve Sivas-Iğdır sanayi koridorları paralel ve iç içe olduğuna dikkat çekiliyor. Konya-Mersin Akdeniz Koridoru'nun Avrupa’yı, Karadeniz’den-Akdeniz’e ve Basra’ya kadar bağlayacak olan bir yapıya sahip olduğu da ifade ediliyor.

KONYA LOJİSTİK KÖY
Yapılan tüm makro planlamadaki en önemli konunun etkin bir ulaştırma ve dünya ile buluşma olduğunu hatırlatılırken, devletin de yatırımlarıyla Konya'nın Türkiye’nin lojistik başkenti haline geldiği kaydediliyor. Aynı uzmanlara göre açıklanan dört sanayi koridorunda ki konumuyla, Konya'nın Türkiye’nin lojistik başkenti olduğunun tescillendiğine işaret ediliyor. Uzmanlar Konya'ya, lojistik bir köyün köy yakışacağının da mesajını verdiler.