KONYA HABER
Konya
Parçalı bulutlu
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8342 %0.01
50,7982 %0.59
10.029,03 % 0,39
Ara
BBN Haber Güncel Lojistiğin başkenti Konya Akdeniz'e açılıyor: Lojistik köy projesi gündemde

Lojistiğin başkenti Konya Akdeniz'e açılıyor: Lojistik köy projesi gündemde

Toroslar aşılıyor... Türkiye'nin en merkezi konumunda bulunan ve Lojistiğin başkenti niteliğindeki Konya, Akdeniz'in hinterlandı olacak. İşte detaylar...

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 3 dk

Lojistiğin başkenti Konya, önümüzdeki süreçte Mersin üzerinden Akdeniz'e bağlanacak. 

KONYA, Türkiye’nin çok yönlü ekonomik merkezlerinden

Uzmanlara göre Konya, ticaret, sanayi, tarım ve lojistikte Türkiye’nin en güçlü üretim ve ihracat merkezlerinden biri oldu. Bu başarının tesadüf olmadığını ifade eden uzmanlar, istikrarlı bir vizyonun sonucu bunun gerçekleştiğini belirttiler.

Akıllı şehir uygulamalarından eğitime ve sağlığa, ulaştırmadan lojistiğe, tarımdan sanayi altyapısına kadar birçok alanda yapılan yatırımlar sayesinde Konya'nın yüksek potansiyelini hızla değerlendirebildiğini söyleyen uzmanlar, “Devlet yatırım yapar ama o yatırımı değere dönüştüren güçlü şehir iradesidir. Konya'da bu güçlü irade mevcuttur” ifadelerine yer veriyorlar. 

Konya'nın üretim gücünü, dış ticaret kapasitesini ve lojistik vizyonunu aynı anda taşıyabilen nadir şehirlerden biri olduğuna da dikkat çekiliyor.

KONYA-Mersin–KKTC iş birliği Doğu Akdeniz için stratejik BİR ALAN

Konya'nın Mersin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti arasındaki tarihi, manevi ve ekonomik bağlara dikkat çekilirken Konya'nın sanayi, ticaret, tarım, lojistik altyapısı, Üniversiteleri, Mersin limanı ve turizm potansiyeliyle KKTC ile birlikte düşünüldüğünde Doğu Akdeniz’in gelişen dengeleri açısından büyük bir stratejik değer oluşturduğu ifade ediliyor. Geliştirilecek iş birliklerinin İki ülkenin yanı sıra, bölgeye ve Akdeniz ekonomisine de güçlü katkılar sunacağını ifade ediyorlar.

Tarımın büyümedeki payı 

TÜİK verilerine göre tarımın 3. çeyrekte yüzde 12,7 küçüldüğü ve GSYH içindeki payının yüzde 6’ya kadar gerilediğini hatırlatıltıldı. Türkiye’de tarımın kronik sorunlarının derinleştiğini belirtilirken, özellikle su verimliliğine dikkat çekildi. Tarımda kullanılan suyun yüzde 49’unun açık kanallar nedeniyle tarlaya ulaşmadan kaybedildiğine dikkat çekilirken, kapalı sulama sistemlerine geçişin zorunlu olduğu ifade ediliyor. Hayvancılıkta ithalata dayalı politikanın sürdürülemez olduğunu, bu durumun fiyat ve üretim sarmalı yarattığını dile getiriyor. Bu açıdan Konya ovası ve  Çukurova Havzası’nın tarım potansiyeline dikkat çekiliyor. Konya ve Mersin'in potansiyelinin  tarım ve tarım teknolojilerinde öncü merkezlerden olabileceği kaydedilirken, çözüm için her iki bölge havzalarında planlama, işlenmiş ve markalı ürün ihracatı, maliyet düşürücü destekler ve uzun vadeli stratejik planlamanın şart olduğu vurgulanıyor.

Konya'nın geleceği bugünden daha parlak olacak

Konya kent ekonomisinin Cumhuriyetin ilk sanayi yatırımlarıyla güçlenen çok kimlikli başlayıp çok kimlikli devam eden bir yapıya sahip olduğu ifade ediliyor. 

YENİ KALKINMA KORİDORU

Konya'nın bugün Türkiye’nin en büyük 7. ekonomi içinde olduğu ifade edilirken, dış ticarette yine ilk üç sırada olduğuna dikkat çekiliyor. Konya'da doğrudan küresel bir ağa bağlayan en büyük kritik göstergelerden biri  yeni organize sanayi sistemi olduğunun altı çizilirken bu çerçevede Mersin-Samsun, Mersin-Şırnak, Şırnak- Trabzon ve Sivas-Iğdır sanayi koridorları paralel ve iç içe olduğuna dikkat çekiliyor. Konya-Mersin Akdeniz Koridoru'nun Avrupa’yı, Karadeniz’den-Akdeniz’e ve Basra’ya kadar bağlayacak olan bir yapıya sahip olduğu da ifade ediliyor.

KONYA LOJİSTİK KÖY

Yapılan tüm makro planlamadaki en önemli konunun etkin bir ulaştırma ve dünya ile buluşma olduğunu hatırlatılırken, devletin de yatırımlarıyla Konya'nın Türkiye’nin lojistik başkenti haline geldiği kaydediliyor. Aynı uzmanlara göre açıklanan dört sanayi koridorunda ki konumuyla, Konya'nın Türkiye’nin lojistik başkenti olduğunun tescillendiğine işaret ediliyor. Uzmanlar Konya'ya, lojistik bir köyün köy yakışacağının da mesajını verdiler.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *