KONYA HABER
Konya
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Güncel Sosyal medya pastasına talep yüksek: Türkiye'de insanların pasta anlayışı değişti

Sosyal medya pastasına talep yüksek: Türkiye'de insanların pasta anlayışı değişti

Pastacılık sektöründeki hızlı değişim ve yeni tüketici trendleri pastacıları da şaşırttı. Vatandaş hani pastayı neden istiyor? İşte detaylar?

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 2 dk

Pastacılık sektöründe son yıllarda hızla değişen tüketici talepleriyle yeni bir dönüşüm yaşanıyor.

GELENEKSEL PASTACILIĞIN PABUCU DAMA ATILDI

Geleneksel çok katlı düğün pastalarının yerini, daha pratik ve ekonomik alternatifler alırken, butik ve tek porsiyonluk tatlılara olan ilginin giderek arttı.

TÜKETİCİLİR YENİLİK VE GÖRSELLİK İSTİYOR

Ayrıca, sosyal medyanın etkisiyle evde butik pasta yapıp satışa sunan genç girişimcilerin sayısında önemli bir artış yaşanıyor. Bu durumun sektörde üretim tekniklerinden sunuma kadar birçok alanda yeniliklerin yapılmasını zorunlu kıldığını ifade ediyor.

LİKE ALMAK İÇİN ESTETİK GÖRÜNÜMLÜ PASTA TERCİHİ

Tüketici alışkanlıklarının tüm ürün grubunda değişti. Pastacılara göre geçmişte çikolatalı veya meyveli klasik yaş pastalar özel günlerin vazgeçilmeziydi. Şimdi ise tek kişilik adet pastalar, cheesecake çeşitleri, sütlü tatlılar ve modern sunumlu butik pastalar öne çıkıyor.

FARKLI TADLAR FARKLI GÖRÜNTÜLER

İnsanlar artık hem farklı tatlar hem de sosyal medyada paylaşabilecekleri estetik görünümler arıyor. Bu durum üretim tekniklerini de değiştirdi; eskiden toplu büyük pastalar yapılırken şimdi çeşit ve sunum odaklı üretim yapılıyor

SOSYAL MEDYADA BUTİK PASTACILIK

Artık gençler evde kendi mutfağında butik pasta, kurabiye, adet pasta yapıp sosyal medyadan satışa sunuyor. Bu hem girişimcilik açısından güzel bir adım hem de tüketiciye daha fazla çeşitlilik sağlıyor. Fotoğraf: Akonomim

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *