Trafik levhalarını sürücülerin kafasını karıştırıyordu temizlik başladı…

GENELGE YAYInLANDI
Cumhurbaşkanlığı tarafından 15 Ağustos 2024 tarihinde yayınlanan genelgenin ardından, hız levhaları ve bölgeleri belirli bir düzene kavuştu. 2 ay içinde 20 bine yakın trafik levhası kaldırıldı, birçok yolda yeni hız limitleri belirlendi.
Türkiye genelinde 20 bine yakın levhanın söküldüğü, yüzlerce bölgede hız limitlerinin yeniden düzenlendiği belirtiliyor.
Bu yollar arasında, Karadeniz yolu da var. Türkiye'nin en yoğun güzergahlarından biri olan bu yolda hız limitleri uzun zamandır tepki çekiyordu.
Karadeniz yolunda birçok bölgede trafik levhaları kaldırıldı ve yeni hız limitleri belirlendi.

YOLLAR SADELEŞTİ
Radarlar, trafik kameraları, elektronik yol denetleme sistemleri ve kafa karıştıran levhalarla dolu yol sadeleştirildi.
Yol boyunca, birçok yerde hız sınırı bölgeleri belirlenmişti. Ayrıca, hızı birden 50 veya 80'e düşüren levhalar bulunuyordu. Bazı büyük yerleşim yerlerinin içinden geçen yolların dışında, yolla bağlantısı bile olmayan bazı küçük yerleşim yerleri için hız sınırı bölgeleri bulunuyordu.
Güzergahta, sürücülerin birden karşısına çıkan bu levhalardan çok sayıda bulunuyordu ve birçok bölgede hız sınırının nerede bittiği bile anlaşılamıyordu. Sürücüler ise trafik cezalarından yılmıştı.

Güzergahta yüzlerce levha söküldü, birçok yerde yeniden hız sınırları belirlendi
Bu yoldaki kamera sistemleri, geçmişte çıkartılan bir düzenleme ile özel şirketler tarafından kuruldu. Şirketler, altyapıyı kurmaları karşılığında, trafik cezalarından gelir elde ediyordu. Bu gelir belediyelere de dağıtılıyordu. Bu kamera sistemleri kurulduğu tarihten itibaren tepki çekiyordu ve önemli bölümü geçmişte yine iptal edilmişti.
Bu tür kamera sistemleri özel şirketler tarafından gelir paylaşımı amaçlı kurulmuştu. Şirketler, altyapıyı kurdu, gelirlerden kamu kurumlarına gelir dağılımı yapıldı. Bu kameraların çoğu daha sonra iptal edildi.

CUMHURBAŞKANLIĞI GENELGE YAYINLADI
Trafik levhaları ve hız sınır bölgeleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı'nın ortak çalışmasıyla yeniden düzenlendi. Çalışma, Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle başladı.
15 Ağustos 2024 tarihli, "Karayollarındaki Hız Sınırlama Uygulamalarında Yeknesaklık" genelgesiyle, hız sınırı levhaları, hız sınırı sonu işaretleri ve diğer trafik işaretlemeleri güncel standartlara uygunluk, konum, gereklilik ve görünürlük açısından yeniden değerlendirilmesi istenmişti. Genelgeye göre, yerleşim yeri dışındaki bölünmüş yollar başta olmak üzere, hız sınırlarını düşüren işaretlemeler gözden geçirildi.
Düzenleme ile yaya geçitlerinden otoyollardaki tabelalara kadar her ayrıntı denetlendi, sürücünün dikkatini dağıtan ya da gereksiz levhalar kaldırıldı, her yerde geçerli, sade ve net bir hız kuralının getirilmesi amaçlandı.