IKEA'dan 'Türkiye' kararı!

IKEA, pandemi döneminde küresel olarak yaşanan sıkıntılardan dolayı Türkiye'den daha fazla alım yapmak için harekete geçti.
IKEA'dan 'Türkiye' kararı!

İsveç merkezli mobilya devi, Türkiye'deki mevcut üretimine ek olarak koltuk, kanepe, kitaplık, gardırop ve mutfak dolapları kategorilerini de büyük montanlı olarak Türkiye'de ürettirerek Türkiye üzerinden ihraç etmeyi planlıyor. 

IKEA halihazırda tekstil, cam, seramik ve metal başta olmak üzere birçok kategorideki ürünleri Türkiye’de ürettirip dünyanın çeşitli ülkelerindeki Ikea mağazalarında satılmak üzere ihraç ediyor. İkea mevcut durumda Türkiye'de 20-25 civarı üretici ile çalışıyor. 

IKEA Türkiye Genel Müdür Vekili ve CFO'su Kerim Nişel Reuters'a yaptığı açıklamada, "Son dönemde pandemi ile birlikte gelen lojistik krizi ile Türkiye’de üretim yaptırma konusunda çok ciddi bir hareketlenme var. IKEA'nın özellikle mobilya kategorisinde kitaplıklar, gardırop, mutfak dolapları vb. ürünlerin de Türkiye'de üretilmesine ilişkin birtakım girişimleri mevcut. Bunların büyük montanlı olarak Türkiye’de üretilmesi için çalışmalar devam ediyor" dedi ve açıklamalarına şu şekilde devam etti:  

"IKEA olarak üzerinde çalıştığımız bir diğer kategori de koltuk-kanepe grupları. Bunlarla ilgili de Türkiye'den alım yapılabilmek için girişimlerimiz sürüyor." 

IKEA'dan 'Türkiye' kararı!

"ÖNÜMÜZÜ GÖRMEK İÇİN KURU 3-6 AYLIK KONTRATLARLA SABİTLİYORUZ"

Nişel, ekonomideki gelişmelerin perakende sektörüne yansıması ile ilgili yaptığı değerlendirmede ise, "Kurların ve faizlerin nispeten yüksek gittiği bu dönem perakende sektörünü ziyadesi ile etkilemekte. Faizlerin %20'lerin üzerine çıktığı bir dönemde döviz pozisyonunu hedge etmek de hayli zor oluyor. Bizim son zamanlarda yaptığımız şey, önümüzü görerek 3-6 aylık kontratlarla döviz kurunu sabitlemek" dedi 

 

"NAVLUN MALİYETLERİ BÜYÜK ÖNEM KAZANDI"

Navlun maliyetlerinin şu anda büyük önem kazandığını vurgulayan Nişel, Uzakdoğu'dan bir konteynerin pandemi öncesinde 2,000 dolara geliyorken şu anda bu fiyatın 12,000 dolara çıktığına işaret etti. 

Üretimde bölgesel çeşitlendirmenin öneminin de bu dönemde ortaya çıktığını belirten Nişel, "Eskiden firmalar bir ürün en ucuz nerede üretiliyorsa orada üretiyordu. Ama dünya değişiyor, navlun fiyatları artıyor, hava kirliliği artıyor. Bu malları tek bir yerde üretip bütün dünyanın dört bir yanına göndermenin doğru bir strateji olmadığı anlaşıldı. Artık firmalar bunu görüyor...Büyük hacimli ürünlerin satıldığı yere yakın bir yerde üretilmesi en makul olanı, o yüzden biz de Türkiye'deki üretimin daha da arttırılmasını istiyoruz"diye konuştu. 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.