KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Konya Haber Bu yapı Konya'nın simgesi haline geldi. Günde binlerce araç kullanıyor

Bu yapı Konya'nın simgesi haline geldi. Günde binlerce araç kullanıyor

Konya'ya yapılan ve Türkiye'nin gündemine giren simge yapıyı günde binlerce araç kullanıyor. Anadolu'dan Akdeniz'e alternatif geçiş noktası olarak tercih ediliyor...

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 2 dk

Konya'dan direk Akdeniz'e bağlayan Eğiste Hadimi Viyadüğü simge yapı haline geldi. Türkiye’nin en yüksek ayaklı köprüsü ile Toroslara adeta bir mühür vuran ve ulaşım süresini 56 dakikadan 36 dakikaya indiren Eğiste Hadimi Viyadüğünün günlük kullanıcı sayısı belli oldu.

3,11 MİLYAR TL BEDELLE HAYATA GEÇMİŞTİ
Türkiye’nin en yüksek ayak yüksekliğine sahip olmasının yanı sıra ülkemizin en uzun ve en yüksek dengeli konsol viyadüğü olan Eğiste Hadimi Viyadüğü’nü günde ortalama 1260 aracın kullandığı belirlendi. 2016 yılında başlayıp 3,11 Milyar TL yatırım bedeli ile 6 yıllık çalışma sonunda 2022 yılında hizmete açılan viyadüğün yıllık trafiğini ölçen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Toroslara mühür vuran bu tarihi projeyi günlük ortalama 1260 aracın kullandığını tespit etti. Yolun bilinirliğinin artmasıyla birlikte kullanıcı sayısı da günden güne artıyor.

konya-akdeniz-viyaduk.jpg

2022 YILINDA HİZMETE AÇILMIŞTI
26 Kasım 2022'de hizmete sunulan, Akdeniz ve İç Anadolu bölgelerini hızlı, konforlu ve kesintisiz bağlayan Eğiste Hadimi Viyadüğü, 42 ile 166 m arasında değişen 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde inşa edilmiş ülkemizin en yüksek ayaklı, en uzun dengeli konsol köprüsü olarak dikkat çekiyor.
Aynı temele 12,5 metre genişliğinde çift yol platformu olarak oturan ve iki farklı köprü şeklinde projelendirilen viyadük, gidiş-geliş toplam 4 şerit olarak trafiğe hizmet veriyor.

56 DAKİKADAN 36 DAKİYA İNDİRDİ
Güzergahta tesis edilen hızlı ve konforlu ulaşım hizmeti ile Konya-Karaman Ayrancı-Belören-Hadim Yolu, İç Anadolu'dan Akdeniz'e alternatif geçiş noktası olarak daha çok tercih edilerek, bölge ekonomisinde önemli yer tutan ürünlerin iç ve dış piyasalara kısa sürede taşınması sağlanıyor. Proje ile mevcut yol 4,4 km kısalırken, ulaşım süresi 56 dakikadan 36 dakikaya indi.

Yorumlar
İunal 2 ay önce
Araç yoğunluğu artan değil azalan bir bölge. D400 den 15 dk da o kadar araç geçiyor. Evet D400 'ün yerine oraya yatırım yapılması çok mantıklı.
BEĞENME
0
CEVAPLA
A
Ali Uçar 2 ay önce
3.11 milyar TL kim bilir kimlerincebine girmiştir o kadar maliyeti olacağını düşünmüyorum beton demir yani
BEĞENME
0
CEVAPLA
G
Goynemli 2 ay önce
Ahmet Davutoğlu nün hemserilik ayağına, ülkemize attığı en büyük kaziklardan biri.Gunde 1800 araç geçiyormuş,işte buna çok güldüm çünkü koca bir yalan.Buraya yapılan yatırım gembos yoluna yapılsa çok daha akıllı olurdu
BEĞENME
0
CEVAPLA
A
Asl_o. 2 ay önce
3.11milyar tl maliyetini işi alan firma nurol inşaat a.ş neden bilgilendirme tabelasına yazmadı yazdığı rakam 86 milyon TL idi aklıma yatmadı 1260 günlük aracın geçtiği de hiç mantıklı gelmiyor günlük yolu kullanan biri olarak söylüyorum hafta sonlarını eklersek 500ila600 araç civarı geçiyor.
BEĞENME
0
CEVAPLA
o
osman 2 ay önce
günde binlerce araç derken bin araç bir ayda geçerse şapkanı havaya atın
BEĞENME
0
CEVAPLA