KONYA HABER
Konya
Kapalı
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,3665 %0,23
49,0943 %0,44
9.166,70 % 1,22
Ara
BBN Haber Konya Haber İç Anadolu ve Akdeniz YHT hattı geliyor: 8 tünelli yeni rota çizildi

İç Anadolu ve Akdeniz YHT hattı geliyor: 8 tünelli yeni rota çizildi

Konya - Aksaray - Mersin'i bağlayacak olan Yüksek Hızlı Tren Projesini duyuran BBN Haber yeni detaylara ulaştı. Hat için 8 tünel ve 3 viyadük yapılacak

KAYNAK: Cihad Alpan
Okunma Süresi: 2 dk

Konya aşığı olan Milletvekili Ziya Altunyaldız'ın geçtiğimiz günlerde duyurduğu yeni Yüksek Hızlı Tren Hattı ile ilgili detaylar ortaya çıkmaya başladı. AK Parti Milletvekili Ziya Altunyaldız, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızca kamuoyuna duyurulan ve Konya’yı Mersin Limanı’na bağlayacak olan hızlı tren hattının önemli bir bileşeni olan Ulukışla–Yenice demiryolu hattının ihalesi Konya’mıza  hayırlı olsun” ifadelerine yer vermişti.

106 KİLOMETRELİK DEV ROTA ÇİZİLDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Ulukışla-Yenice yüksek standartlı demiryolu inşaatı ihalesi, 47 milyar 753 milyon TL bedelle Rönesans Holding’e bağlı REC Uluslararası İnşaat’a verildi. Proje, 106 kilometrelik hat üzerinde onlarca köprü, viyadük ve tüneli kapsıyor. İhaleyi 47 milyar 753 milyon 102 bin TL bedelle REC Uluslararası İnşaat ihaleyi kazandı. 

İç Anadolu’nun en önemli ulaşım projelerinden biri olan Karaman–Ulukışla Hızlı Tren Hattında sona yaklaşıldı. Yapımı büyük bir hızla devam eden hatta artık son 5 kilometrelik bölüm tamamlanmak üzere. Bu dev projenin hayata geçmesiyle birlikte, Ulukışla’dan binecek bir yolcu Ankara’ya ve oradan İstanbul’a kadar, konforlu ve hızlı bir şekilde seyahat edebilecek. 

8 TÜNEL, 26 KÖPRÜ VE 3 VİYADÜK YAPILACAK 

106,08 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattında:
26 köprü,
3 viyadük,
8 aç-kapa tünel,
34 karayolu altgeçidi,
14 karayolu üstgeçidi,
1 demiryolu altgeçidi ve
90 menfez inşa edilecek.



TÜRKİYE DEMİR AĞLARLA BAĞLANIYOR
Projenin tamamlanmasıyla Karaman-Ulukışla arasındaki seyahat süresinin 145 dakikadan sadece 50 dakikaya düşecek. Bu hattın ülkenin doğu-batı ve kuzey-güney eksenlerindeki hızlı tren ağını güçlendireceğini ve Marmara, İç Anadolu, Ege ile Akdeniz bölgeleri arasında hızlı tren bağlantısını sağlayacak. 

Projenin son aşaması ise; Mersin-Yenice-Adana-Osmaniye- Gaziantep Hızlı tren hattı 2029 yılı içerisinde açılması planlanıyor. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *