KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,0815 %0,54
47,9442 %0,60
4.519,91 % 0,24
Ara
BBN Haber Konya Haber Komşu şehirde 6'ıncı metro hattı için çalışmalar başladı: Konya Metrosu'nda son durum ne?

Komşu şehirde 6'ıncı metro hattı için çalışmalar başladı: Konya Metrosu'nda son durum ne?

Konya'nın komşu şehri başkent Ankara 6'ıncı metro hattına kavuşuyor. Günde 300 bin yolcuya hizmet vermesi beklenen yeni inşa edilecek Mamak Metrosu için ilk kazma vururken proje ihalesi gerçekleştirilen Konya Metrosu'ndaki son durum merak konusu oldu.

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 3 dk

Konya'nın sınır komşusu olan başkent Ankara'ya 6'ıncı metro hattının kazandırılması için inşa çalışmalarına başlandı. Başkentin merkez ilçelerinden biri olan Mamak ilçesinde 8 durakla günde 300 bin yolcuya doğrudan hizmet verecek. Yeni Mamak metrosu başkentin doğu yakasında yaşayan milyonlarca vatandaşın ulaşımını kolaylaştıracak. Peki önceki yıllarda Konyalılar için duyurulan Konya Metrosu'nda son durum ne?

konya-metosu.jpg

KONYA METROSU İHALESİ GETÇEKLEŞTİRİLDİ: ŞEHRİ RAHATLATACAK PROJE GÜVENLİR ELLERDE

Konya Metrosu'nun ihalesi 6 Mart 2025 tarihinde gerçekleştirildi. Konyalıları büyük bir merakla beklediği projenin ihalesini Türkiye’nin en büyük yatırımlarına imzasını atan Marmaray, Osmangazi Köprüsü ve TOGG Kampüsü’nün proje mimarı olan Yüksel Proje AŞ yürütecek. Şehrin trafik problemini büyük ölçüde azaltması beklenen yeni Konya Metrosu'nun yüklenicisi olan firma daha öncesinde yürüttüğü Marmaray, Yeni Zigana Geçidi, TOGG Gemlik Kampüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü gibi Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırımlarıyla biliniyor.

KONYA METROSU ŞEHRİN BİR UCUNU DİĞER UCUNA BAĞLAYACAK

Konya'nın yeni metro hattının 29 kilometre uzunluğunda 20 istasyonuyla kent ulaşımına büyük katkı sağlamayı hedefliyor. Şehrin en büyük sorunlarından biri olan yoğun trafiğe çözüm olması beklenen Konya Metrosu, Konya Teknik Üniversitesi'nin (KTÜN) yeni yerleşkesinden başlayacak. Ardından Bosna Hersek Mahallesi’ne ulaşarak mevcut tramvay hattı güzergâhıyla bütünleşecek. Bu doğrultuda ilerleyen metro, Selçuklu Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı’na ulaşacak ve buradan itibaren Kültür Park ana aktarma merkezine kadar uzanacak.

konya-metrosu-guzegah-haritasi.jpg

Metro hattının bu ilk etabı tamamen yer altından geçecek şekilde tasarlanıyor. İlk etap toplamda 21 kilometre uzunluğa sahip olacak ve 20 duraktan oluşacak. Projenin ikinci aşamasında ise güzergâh Kültür Park’tan devam ederek Beyşehir Caddesi boyunca ilerleyecek, hem Yeni Meram hem de Eski Meram Tıp Fakültelerine bağlantı sağlayacak. Hattın son durağı ise Necmettin Erbakan Üniversitesi olacak.

KONYA METROSUNUN BEDELİ BELLİ OLDU

Konya’nın ilk metro projesi olacak Alaaddin-Selçuk Üniversitesi hattının Alaaddin-Konya Teknik Üniversitesi hattına kadar tamamen yer altından metro standardında hafif raylı sistem olarak yapılması planlanıyor. Konya’nın yarınlarına damga vuracak bu proje ve ulaşımın yükünü hafifletecek Fetih-Ahmet Özcan-Fatih Işıklar Tramvay Hattı’nın projesi için yüklenici firmaya 249 milyon 995 bin TL ödenecek.

konya-metrosu.jpg

ANKARA'NIN YENİ METROSU GÜNLÜK 300 BİN KİŞİYİE HİZMET VERECEK

İnşa çalışmaları bittikten sonra toplam 7,46 kilometre uzunluğa sahip olacak Mamak Metrosu, günlük yaklaşık 300 bin yolcuya hizmet vermesi hedefleniyor. Hattın güzergâhı, Dikimevi ile Natoyolu arasında uzanacak şekilde planlandı. 8 istasyondan oluşacak bu yeni metro hattı, başta Mamak ilçesi olmak üzere çevredeki yerleşim alanlarının kent merkezine hızlı ve konforlu şekilde bağlanmasını sağlayacak.

Picture background

Dikimevi-Natoyolu metro hattı tamamlandığında, hem çevre ilçelerin erişimi kolaylaşacak hem de başkentlilerin günlük ulaşım süresi ciddi oranda kısalacak. Başkentte yaşayanlar için yeni metro hatları artık sadece bir plan değil, gerçeğe dönüşen bir ulaşım hamlesi haline geliyor. İnşa edilecek Mamak Metro hattıyla beraber başkent 6'ıncı hatla yer altı ulaşım ağını genişletecek.

Yorumlar
E
Ezel Yurtsever 2 ay önce
Simdi Ankara ile Konya’mi mukayese ediliyor.Bir tarafta hafiz belediyeciligi diger tarafta halk belediyeciligi bunu gormemek kor olmak demektir.Diger taraftan bir cumlede haber yazari icin olsun.Birkac gun once yaptiginiz bir haber 1 saat sonra yayindan kaldirildi Bu konuda bir aciklama yapmaniz gerekmez mi yoksa birsey olmamis gibi yazmaya devam edecek misiniz?
BEĞENME
0
CEVAPLA
M
MehmetK 2 ay önce
Yalancıların yalan haberlerini lütfen yayınlama Bbn haber. Konya'nın metro yatırımı Akp iktidar da olduğu sürece yalandan ibarettir. Nokta
BEĞENME
0
CEVAPLA
s
scsa 2 ay önce
AKP olduğu sürece konya'ya metro yapılmaz.
BEĞENME
0
CEVAPLA
e
emekli 2 ay önce
2025 yılı içinde yapımına başlanacağı, bizzat Uğur İbrahim Altay tarafından şubat ayında açıklanan Barış caddesi raylı sistem hattı ile ilgili olarak haberde bir bilgi yok,yoksa yapım işi başka bahara mı kaldı, Haziran ayı bitti söz konusu projeye başlanmadı.Şehir hastanesi -Yeni sanayi tramvay hattı kör topal gidiyor,bu projenin hiç degilse Adliye Şehir hastanesi arası bu yıl bitirilip hizmete alınamaz mı Şehir hastanesine giden hasta ve yakınları mağdur olmazlar.
BEĞENME
0
CEVAPLA
k
kudret tosun 2 ay önce
gödene toki ,hatıp,çayırbağı ,beybes,karadiğin bölgesinde .50.000 civarında insan yaşıyor,neden oraya tramvay veya metro düşünmüyor belediye
BEĞENME
0
CEVAPLA