Konya’nın 3 katlı kavşaklarından birisi olacak olan Otogar Köprülü Kavşağı’nda çalışmalar hızla devam ediyor. Zamanla mücadele edilen kavşakta ilk ayaklar gözüktü.

ULAŞIM KOLAYLAŞACAK
Konya'nın dört bir yanında çalışmalar sürüyor. Daha güzel bir gelecek için kolları sıvayan Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile birlikte raylı sistem projelerine hız verdi. Otogar Köprülü Kavşağı'nda yapılan büyük çalışma ile birlikte kavşak etrafında servis yolu güzergahı çizildi. Şehir Hastanesi – Stadyum Tramvay Hattı ikinci etabı kapsamında yeni köprü çalışmaları hızla sürerken, bir yandan da yapılacak olan köprülü kavşak şehir tarafından merak konusu oldu. Kavşakta yapılan çalışmalar hızla sürerken, köprünün ayakları yükseldi.

METRO HIZINDA SİSTEM GELİYOR
Ray sistem projeleri şehrin dinamikleri arasında yer alması beklenirken, Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı'nın ikinci etabı üzerinde çalışmalara devam ediliyor. Tümosan Kavşağı'nda temel atılırken şehrin en kritik noktası olan Otogar Kavşağı'nda temel atıldı. İnşa edilecek olan üç katlı kavşak, şehrin ulaşım dinamiklerine önemli bir katkı sağlamayı amaçlıyor. Otogar Kavşağı'nda yeni tramvay için bir durak daha oluşturulurken, Metro hızına entegre edilmiş bir istasyon kurulacak. Otogar Kavşağı’nın üstünden geçecek devasa köprü ise 734 metrelik bir viyadük olacak. Konya Modeli Belediyecilik kapsamında inşa edilecek olan bu yapı Türkiye’de örnek projeler arasında yer alması bekleniyor.

21.1 KİLOMETRELİK RAYLI SİSTEM
Konuyla ilgili daha önce konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Halil Ürün Caddesi'nden Sadık Ahmet Caddesi'ne geçişlerde karayolunu ve raylı sistemi üste alacak bir köprülü kavşak çalışması yürütüyoruz. Tamamlandığında üç kotta kavşağı olan bir yapıya kavuşmuş olacağız. Hem eksi kottan İstanbul yolu devam edecek hem zeminde otogar istikametine gelenler devam ederken üst kattan da hem raylı sistemimiz hem taşıtlarımız geçmiş olacak.

Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı kapsamında 10 kilometrelik kısmını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız, Altyapı Genel Müdürlüğümüz yürütüyor. Kalan 11.1 kilometrelik kısmını da biz yürütüyoruz. Şu anda ağırlıklı bir şekilde Aslım Caddesi kavşağında ve Otogar kavşağında çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. İnşallah tamamlandığında Stadyum’dan Şehir Hastanesi'ne kadar şehrimiz 21.1 kilometrelik yeni bir raylı sistemi hattına kavuşmuş olacak” ifadelerini kullandı.