Konya'nın 50 yıllık ulaşım ihtiyacını karşılayacak olan Çevre Yolu'nda hatlar çiziliyor. Çevre Yolu Projesi, kısım kısım hizmete sunulacak. 1. Kısım Konya-Karaman ve Konya-Ereğli yolları arasında olacak. 2. Kısım Konya-Ereğli, Konya-Aksaray, Konya-Ankara, Konya-Afyon yolları arasında bağlantıyı sağlayacak. 3. etap ise Konya–Afyon–Beyşehir–Seydişehir–Karaman–Antalya akslarını kapsayan zorlu coğrafyasıyla ön plana çıkıyor. Projede yer alacak altyapı unsurları şunlar: 6 adet tünel, 14 adet viyadük, 13 adet köprü, 19 adet kavşak olacak. Konuya ilişkin Milletvekili Mehmet Baykan, “Konya Çevre Yolu inşaatı hakkında bilgi isteyen takipçilerimiz oldu. Son durumu paylaşıyoruz” diyerek haritayı sundu.

GÖRKEMLİ BİR GELECEĞE DOĞRU YOL ALIYOR
Yatırımlarla ilgili bilgiler veren AK Parti Konya Milletvekili Mehmet Baykan, "Memleketim Konya, son yıllarda sadece bir şehir değil, hükûmetimizin ve büyükşehir belediyemizin yatırımlarıyla vizyonu büyüyen bir medeniyet merkezi hâline gelerek geçmişi kadar görkemli bir geleceğe doğru yol alıyor. Ulaşımda 26 kilometrelik aktif raylı sistem hat uzunluğu 116 kilometrenin üzerine çıkartılıyor.

Şehrin en önemli akslarını birbirine bağlayacak Konya Ray Banliyö Hattı yüzde 80 seviyesinde tamamlandı. İnşaatı devam eden Adliye-Şehir Hastanesi-Yeni Sanayi-Stadyum Hattı her gün 60 bin vatandaşımıza hızlı ve güvenli ulaşım imkânı sağlayacak” ifadelerine yer verdi.

2028 YILINDA AÇILMASI BEKLENİYOR
Konya Çevre Yolu Projesi için ilk adım 2011 yılında atıldı ve ihaleye çıkıldı. Yolun yapımına 2014’te başlandı. Projenin 1. etabı, yaklaşık 22 kilometrelik uzunluğa sahip. 2x3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen etap, 2020 yılında trafiğe açılarak şehir içi ulaşımda önemli bir rahatlama sağladı. 2025 yılı yatırım programına göre 3. etap için ayrılan bütçe 251 milyon TL olsa da, toplam maliyetin yıllar içinde katlanarak artması öngörülüyor. Geçen yıl 3,6 milyar lira olan toplam proje maliyetinin bu yıl 4,7 milyar liraya yükselmesi, çevre yolu yatırımında karşılaşılan ekonomik baskıyı da gözler önüne seriyor. Projenin son ayağını oluşturan ve en zorlu bölüm olarak değerlendirilen 54 kilometrelik 3. etabın ise 2028 yılında tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.