Konya’daki çiftçiler sandık başına gitti. Akşehir-Ilgın Pancar Ekicileri Kooperatifi seçimlerinde zaferle çıkan Başkan Ahmet Kara, seçim sonrası yaptığı açıklamada yıllardır çiftçinin üzerinde kurulduğunu ifade ettiği düzenin sona erdiğini belirterek dikkat çeken mesajlar verdi.
ÇİFTÇİNİN SIRTININ AĞALAR GİBİ GEÇİNDİKLERİNİ GÖRDÜM
Kendisinin ve ekibinin zorlu bir mücadele verdiğini ifade eden Kara, “Uzun yıllardır kimsenin yapamadığını yapmaya yola çıktığımızda,yüzlerce çiftçinin mağduriyetini gördüm.Çiftçinin ne denli korkutulduğunu,bastırıldığını,dışlandığını bizzat gözlemledim. 22 yıllık başkanlığında yüzünü gören çiftçi sayısı bir elin parmağını geçmemiş. Ona şahit oldum. Çiftçinin sırtından ağalar gibi geçindiklerini gördüm. Ülkenin en büyük pancar kooperatifine çöreklenmiş, kendi malı sandığını gördüm” dedi.

22 YILLIK SİSTEM ÇÖKTÜ
Seçim sürecinin kolay geçmediğini vurgulayan Kara, “Zor oldu çiftçiye ait olanı tekrar geri almak. Ailemizi, işimizi, her şeyi ihmal ettik.Yeri geldi komşularımızı,Ilgın halkını istemeyerek rahatsız ettik.Şimdi kazandık. Kazanacağımız konusunda bize inanan, güvenen, desteklerini esirgemeyen başta ailem olmak üzere; çilesini birlikte çektiğimiz yol arkadaşlarıma,değerli Ilgın halkına ve sorumluluğumuzda olan tüm bölge çiftçilerine teşekkür ederim. Dargınlık,küskünlük olmasın.Bizi desteklemeyen çiftçilere buradan bildirmek istiyorum;bu kooperatif bir zümreye,bir topluluğa,bir görüşe ait değil. Bu kooperatif biz çiftçilere ait.Dargınlık küslük olmasın.Bu kooperatif sizlerin de.Başımızın üstünde yeriniz var. 22 yıldır hepimizi yıpratan bu sistem çökmüştür” ifadelerine yer verdi.