KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Konya Haber Konyalı vatandaşlar YHT ile yeni şehirlere gidecek. 2027 yılında proje tamamlanıyor

Konyalı vatandaşlar YHT ile yeni şehirlere gidecek. 2027 yılında proje tamamlanıyor

Polatlı-Konya hattı üzerinden 250 km/s hıza uygun, çift hatlı, elektrikli yüksek hızlı tren hattında sadece Ege ve İç Ege’ye Hızlı Tren ile demiryolu bağlantısıyla kolay ulaşım sağlayacak Konya 2027 yılına odaklandı

KAYNAK: Cihad Alpan
Okunma Süresi: 1 dk

Türkiye’nin 2012 yılından bu yana beklediği mega projelerden Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda son viraja girildi. Yılda 13,3 milyon yolcu taşıyacak hat 2027'de hizmete girecek.

ANKARA VE İZMİR HATTI KONYA’YI DA BAĞLAYACAK

Ankara-İzmir YHT hattı Konya’yı da yakından ilgilendiriyor. Zira Konya, yaklaşık 45-50 dakikalık Polatlı YHT aktarmalı olarak bu hattan yararlanabilecek.

Konyalılar 2027 yılında 505 km uzunluğundaki hat; Afyon, Uşak, Manisa ve İzmir illerine çelik raylarla bağlanabilecek. Bu illere yönelik seyahatlerde Hızlı Tren’in yüksek konforu ve hızı ile rahat bir ulaşım sağlanacak.

BÜYÜK KALKINMA PROJESİ OLACAK

10 istasyon, 49 tünel, 67 viyadük, 81 köprü, 244 altgeçit, 177 üstgeçit inşa edilen Ankara-İzmir HT hattı, mevcut demiryolu hattına göre 200 km kısalma, karayoluna göre 3,5 saatlik zaman tasarrufu sağlayacak.

Polatlı-Afyon arasında kazı işlerinde %90-95 seviyelerine, köprü ve viyadüklerde ise %90’a ulaşıldı. Banaz-Salihli-Manisa kesiminde fiziki ilerleme %77 seviyesinde. Bu hat yalnızca bir ulaşım projesi değil, Ege’yi Ankara’ya, Anadolu’yu limanlara bağlayan Afyon’un, Uşak’ın, Manisa’nın ve İzmir’in kalkınma projesi olarak da dikkat çekiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *