Konya'nın Çevre Yolu rotası vatandaşlar tarafından merak ediliyor. Trafiğe açılan etaplar ise sürücülerin en çok tercih ettiği güzergahlar oldu.

2014'te proje start aldı
Konya Çevre Yolu Projesi için ilk adım 2011 yılında atıldı ve ihaleye çıkıldı. Yolun yapımına 2014’te başlandı. Projenin 1. etabı, yaklaşık 22 kilometrelik uzunluğa sahip. 2x3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen etap, 2020 yılında trafiğe açılarak şehir içi ulaşımda önemli bir rahatlama sağladı.

SADECE ÇEVRE YOLU DEĞİL FİDANLARDA EKİLDİ
Konya Çevre Yolu’nun 2. Kısmında yürütülen yapım çalışmalarında Afyonkarahisar- Aksaray aksı arasında kalan 30 kilometrelik kesim tamamlanarak hizmete sunuldu. Trafiğe açılan kesimde 3 köprülü kavşak, 1 viyadük, 3 köprü, 18 altgeçit, 57 menfez inşa edilmiş, 44 bin fidan dikildi.

YOLCULUK 1 SAATTEN 17 DAKİKAYA DÜŞTÜ
Hizmete açılan 2. kısım ile; Afyonkarahisar-Aksaray aksı arasındaki 30 kilometrelik kesim ile mevcut yol üzerinden 40 kilometre kat edilerek sağlanan ulaşım 10 kilometre kısaltılmış, seyahat süresi 60 dakikadan 17 dakikaya düştü.

YENİ TÜNELLER YOLDA
Konya'dan Afyonkarahisar'a kesintisiz bir şekilde ilerleyecek olan rotada devasa tünel inşa edilecek. Beyhekim Hastanesi - Ardıçlı Bölgesi üzerinden gidecek olan rotada yaklaşık bin 910 metre uzunluğunda tünel inşa edilecek. Akademi Mahallesi üzerinden devam edecek rotaya bir tünel daha inşa edilecek. Tünel 6'nın uzunluğu ise yaklaşık 920 metre olacak. Tünelin diğer ucu ise Kırankaya Caddesi'ne çıkarak Afyonkarahisar Yolu'na bağlanacak.

ŞEHRİ ÇEMBERE ALACAK
Çevre Yolu Projesi kapsamında Beyşehir istikametine gidecek olan rotada tüneller ve viyadükler inşa edilecek. Tatköy ve Sille’nin arasında geçen ve engebeli arazilere sahip olan güzergaha viyadük ve tünel inşa edilecek. Sille ve Tatköy arasından devam eden rota Sulutaş ve Sarayköy Mahallerinin bulunduğu engebeli alanlardan açılacak olan yeni yol ile birlikte Beyşehir ve Isparta güzergahına bağlanacak.