Konya'nın asırlık hayali olan Çevre Yolu Projesi'nde 3. Etap çalışmaları başladı. Şehrin etrafı devasa tüneller ve viyadüklerle kuşatılacak.
AFYONKARAHİSAR YOLU'NA TÜNEL GELİYOR
Konya'dan Afyonkarahisar'a kesintisiz bir şekilde ilerleyecek olan rotada devasa tünel inşa edilecek. Beyhekim Hastanesi - Ardıçlı Bölgesi üzerinden gidecek olan rotada yaklaşık bin 910 metre uzunluğunda tünel inşa edilecek. Akademi Mahallesi üzerinden devam edecek rotaya bir tünel daha inşa edilecek. Tünel 6'nın uzunluğu ise yaklaşık 920 metre olacak. Tünelin diğer ucu ise Kırankaya Caddesi'ne çıkarak Afyonkarahisar Yolu'na bağlanacak.

SİLLE ÜZERİNDEN GEÇECEK
Çevre Yolu Projesi kapsamında Beyşehir istikametine gidecek olan rotada tüneller ve viyadükler inşa edilecek. Tatköy ve Sille’nin arasında geçen ve engebeli arazilere sahip olan güzergaha viyadük ve tünel inşa edilecek. Sille ve Tatköy arasından devam eden rota Sulutaş ve Sarayköy Mahallerinin bulunduğu engebeli alanlardan açılacak olan yeni yol ile birlikte Beyşehir ve Isparta güzergahına bağlanacak.

2028 YILINDA TAMAMLANACAK
Konya Çevre Yolu Projesi için ilk adım 2011 yılında atıldı ve ihaleye çıkıldı. Yolun yapımına 2014’te başlandı. Projenin 1. etabı, yaklaşık 22 kilometrelik uzunluğa sahip. 2x3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen etap, 2020 yılında trafiğe açılarak şehir içi ulaşımda önemli bir rahatlama sağladı. 2025 yılı yatırım programına göre 3. etap için ayrılan bütçe 251 milyon TL olsa da, toplam maliyetin yıllar içinde katlanarak artması öngörülüyor.

Geçen yıl 3,6 milyar lira olan toplam proje maliyetinin bu yıl 4,7 milyar liraya yükselmesi, çevre yolu yatırımında karşılaşılan ekonomik baskıyı da gözler önüne seriyor. Projenin son ayağını oluşturan ve en zorlu bölüm olarak değerlendirilen 54 kilometrelik 3. etabın ise 2028 yılında tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.
 
                                             
                         
                         
                         
                                                 
       
     
                     
                     
                     
                     
                     
               
              