Konya’nın Göksu Havzası bölgelerinde yer alan Hadim, Taşkent ve Güneysınır ilçelerinde çiftçilere yönelik destekler sürüyor. Konya Büyükşehir Belediyesi’nin desteklediği Antep Fıstığı üretim projesi kapsamında Güneysınır’ın Sarıhacı Mahallesi’nde üretim sürüyor.

BÜYÜKŞEHİR’DEN DESTEK
Büyükşehir tarafından Hadim, Taşkent ve Güneysınır ilçeleri sınırları içerinde kalan Yerköprü Şelalesi havzasında daha önce deneme amaçlı zeytin ve kestane fidanları dağılmıştı. Aynı bölge için ise geçtiğimiz yıllarda Antep fıstığı fidanı desteği sağlandı. Göksu Havzası bölgelerinde yıllarca yetişen Antep Fıstığı, Güneysınır Sarıhacı Mahallesi’nde de yaygınlaştı. Sarıhacı Mahallesi üretiminlerine Antep Fıstığı’nı da ekleyerek geçim kaynağı oluşturdu.

LEZZETLİ ÇİLEKLERİ İLE MEŞHUR
İklimi bakımından bir çok sebze ve meyveye ev sahipliği yapan Sarıhacı Mahallesi, çilek yetiştiriciliğinde de başı çekiyor. Hüyük Çileği’nin yanı sıra Sarıhacı Mahallesi’nde yetişen çilek büyük ilgi görüyor.

PİLOT İLÇELER ARASINDA YER ALIYOR
Daha önce konu ile ilgili açıklama yapan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, kırsaldaki desteklerinin süreceğini belirtti. Kırsaldaki en önemli önceliklerinin vatandaşların yaşadıkları bölgelerde refah seviyesini artırmak olduğunu vurgulayan Başkan Altay, “Bu kapsamda mikro klimaya sahip pilot bölge olarak belirlediğimiz Hadim, Taşkent ve Güneysınır ilçelerimizin sınırları içerinde kalan Yerköprü Şelalesi havzasında daha önce deneme amaçlı zeytin ve kestane fidanları dağıtmıştık.

Aynı bölge için şimdi de Antep fıstığı fidanı desteği sağlıyoruz. Hadim ve Taşkent ilçemizden üreticilerimize Antep fıstığı fidanı dağıtımı gerçekleştirdik. Çiftçilerimiz için hayırlı ve bereketli olmasını diliyorum” ifadelerini kullandı.