Konya Çevre Yolu 2. Etabı kapsamında Afyonkarahisar ve Aksaray arasındaki 30 kilometrelik kesimi 17 Ocak’ta ulaşıma açılmıştı. Etabın devamında çalışmalar sürerken, 3. etap için de start verildi. Çevre Yolu resmen çember şeklini andırıyor. Sızma Mahallesi’nde yapılan çalışmaların ardından Afyonkarahisar istikametinden gelen vatandaşlar, Ardıçlı TOKİ’nin arkasından sırasıyla NEÜ Tıp Fakültesi, Meram Bölgesi ve ardından Beyşehir istikametine geçiş yapacak. Söz konusu bu rota ile birlikte şehir içi trafiği rahatlamış olacak.

İHALE BU AY DÜZENLENECEK
Karayolları Genel Müdürlüğü Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı 25 Eylül 2025’te gerçekleştirilecek ihale ile üçüncü etabın 23 kilometrelik kısmı için çalışmaları başlatacak. Konya Çevre Yolu 48-71. kilometreler arasındaki çalışmalar Karaman Kavşağı le Antalya (Seydişehir) Kavşağı arasında gerçekleştirilecek. İhale toprak işleri, sanat yapıları, köprü işleri, tünel işleri, plentmiks alttemel ve plentmiks temel, bitümlü sıcak karışım kaplama işlerini kapsayacak.

ROTA ŞEHRİ ÇEMBERE ALDI
Çevre Yolu Projesi, kısım kısım hizmete sunulacak. 1. Kısım Konya-Karaman ve Konya-Ereğli yolları arasında olacak. 2. Kısım Konya-Ereğli, Konya-Aksaray, Konya-Ankara, Konya-Afyon yolları arasında bağlantıyı sağlayacak. Bu ay ihalesi yapılacak olan 3. Kısım ise Konya-Afyon, Konya-Beyşehir, Konya-Seydişehir ve Konya-Karaman yolları arasında bağlantıyı sağlayacak.

DEVASA VİYADÜKLER KURULACAK
Çevre Yolu’nda finale bir adım daha yaklaştıracak bu ihale kapsamında Hatıp Köprülü Kavşağı ve Akören Köprülü Kavşağı, Çayırbağı Kavşağı ve Antalya (Seydişehir) Kavşağı Projesi bulunuyor. Ayrıca projede 1 tünel, 2 viyadük ve 1 DSİ Kanal Köprüsü bulunacak.
2028 YILINDA AÇILMASI BEKLENİYOR
Konya Çevre Yolu Projesi için ilk adım 2011 yılında atıldı ve ihaleye çıkıldı. Yolun yapımına 2014’te başlandı. Projenin 1. etabı, yaklaşık 22 kilometrelik uzunluğa sahip. 2x3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen etap, 2020 yılında trafiğe açılarak şehir içi ulaşımda önemli bir rahatlama sağladı. 2025 yılı yatırım programına göre 3. etap için ayrılan bütçe 251 milyon TL olsa da, toplam maliyetin yıllar içinde katlanarak artması öngörülüyor. Geçen yıl 3,6 milyar lira olan toplam proje maliyetinin bu yıl 4,7 milyar liraya yükselmesi, çevre yolu yatırımında karşılaşılan ekonomik baskıyı da gözler önüne seriyor. Projenin son ayağını oluşturan ve en zorlu bölüm olarak değerlendirilen 54 kilometrelik 3. etabın ise 2028 yılında tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.