Konya’da Nisan ve Mayıs ayları arasındaki tüketim miktarının mevsimsel etkilerle yarı yarıya düştüğü görülüyor. Ancak kullanım miktarındaki bu %50’lik azalmaya rağmen, ödenmesi gereken tutarın bir önceki aya göre neredeyse iki katına çıkması vatandaşın cebini yaktı.

GERÇEK ORTAYA ÇIKTI TARİFE REVİZE EDİLDİ
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu, Enerya Konya ve Enerya Aksaray gaz dağıtım şirketlerinin üçüncü tarife uygulama dönemi perakende satış tarifelerini revize etti. Yeni tarifeye göre, Konya'da yıllık tüketim miktarı 100 bin metreküpe kadar olan birinci kademe müşteriler için sistem kullanım bedeli üst sınırı metreküp başına 2,943699 TL oldu. Önceki dönemde 1,658761 TL olan bu bedel, yüzde 77 oranında arttı. Tüketimi 100 bin 1 ile 1 milyon metreküp arasında olan ikinci kademe için bedel 1,093243 TL değerini aldı.
DEVLET DESTEĞİ TARİFEYE TAKILDI
Faturalardaki bu "katlamalı" artışın temel sebebi olarak devlet sübvansiyonlarındaki geri çekilme gösteriliyor. Daha önce faturanın yaklaşık %60’ını karşılayan devlet desteğinin, yeni kademeli tarife sistemiyle birlikte bazı abone gruplarında %5 seviyelerine kadar çekildiği iddia ediliyor. 1 Nisan 2026'da hayata geçen "İl bazlı kademeli tarife" sistemiyle birlikte, belirlenen limitleri aşan aboneler artık devlet desteğinden neredeyse hiç yararlanamıyor.

AKSARAY’A YÜZDE 82’İ ZAM
Aksaray bölgesinde birinci kademe müşteriler için sistem kullanım bedeli üst sınırı metreküp başına 4,532792 TL oldu. Önceki dönemde 2,487101 TL olan bu bedel, yüzde 82 oranında arttı. İkinci kademe için bedel 2,791119 TL olarak belirlendi.