KONYA HABER
Konya
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6251 %0.12
53,1577 %0.16
10.016,21 % 1,61
BBN Haber Konya Haber Konya’nın doğal gaz tarifesi revize edildi: Faturalar 2 katı geliyor

Konya’nın doğal gaz tarifesi revize edildi: Faturalar 2 katı geliyor

Konya’da doğal gaz sistem kullanım ücretlerine zam geldi. Özellikle ilk kademedeki abonelerde artış oldukça yüksek oldu

Konya’nın doğal gaz tarifesi revize edildi: Faturalar 2 katı geliyor
KAYNAK: Cihad Alpan
Okunma Süresi: 2 dk

Konya’da Nisan ve Mayıs ayları arasındaki tüketim miktarının mevsimsel etkilerle yarı yarıya düştüğü görülüyor. Ancak kullanım miktarındaki bu %50’lik azalmaya rağmen, ödenmesi gereken tutarın bir önceki aya göre neredeyse iki katına çıkması vatandaşın cebini yaktı. 

GERÇEK ORTAYA ÇIKTI TARİFE REVİZE EDİLDİ

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu, Enerya Konya ve Enerya Aksaray gaz dağıtım şirketlerinin üçüncü tarife uygulama dönemi perakende satış tarifelerini revize etti. Yeni tarifeye göre, Konya'da yıllık tüketim miktarı 100 bin metreküpe kadar olan birinci kademe müşteriler için sistem kullanım bedeli üst sınırı metreküp başına 2,943699 TL oldu. Önceki dönemde 1,658761 TL olan bu bedel, yüzde 77 oranında arttı. Tüketimi 100 bin 1 ile 1 milyon metreküp arasında olan ikinci kademe için bedel 1,093243 TL değerini aldı.

DEVLET DESTEĞİ TARİFEYE TAKILDI

Faturalardaki bu "katlamalı" artışın temel sebebi olarak devlet sübvansiyonlarındaki geri çekilme gösteriliyor. Daha önce faturanın yaklaşık %60’ını karşılayan devlet desteğinin, yeni kademeli tarife sistemiyle birlikte bazı abone gruplarında %5 seviyelerine kadar çekildiği iddia ediliyor. 1 Nisan 2026'da hayata geçen "İl bazlı kademeli tarife" sistemiyle birlikte, belirlenen limitleri aşan aboneler artık devlet desteğinden neredeyse hiç yararlanamıyor.

AKSARAY’A YÜZDE 82’İ ZAM

Aksaray bölgesinde birinci kademe müşteriler için sistem kullanım bedeli üst sınırı metreküp başına 4,532792 TL oldu. Önceki dönemde 2,487101 TL olan bu bedel, yüzde 82 oranında arttı. İkinci kademe için bedel 2,791119 TL olarak belirlendi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız