Konya İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi (UMKE), afetlere hazırlık çalışmaları kapsamında önemli bir tatbikata imza attı. Derebucak ilçesinde bulunan Balatini Mağarası’nda gerçekleştirilen tatbikat, başarıyla tamamlandı.

Derebucak Belediye Başkanı Ahmet Kısa ve İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz’un da takip ettiği tatbikatta mağarada meydana gelen çökme sonucu mahsur kalan ve yaralanan kişilerin kurtarılması senaryosu başarıyla uygulandı. Senaryo gereği olay yerine sevk edilen ekipler, zorlu arazi ve mağara koşullarında koordineli bir şekilde çalışarak yaralılara ulaştı ve tahliye işlemlerini gerçekleştirdi. Tatbikatta 52 UMKE personeli ve 20 AFAD personeli olmak üzere toplamda 70’in üzerinde görevli yer aldı.

“AMACIMIZ HER TÜRLÜ AFETE HAZIR OLMAK”
Gerçekleştirilen afet ve acil durum tatbikatının ardından açıklamalarda bulunan İl Sağlık Müdürümüz Doç. Dr. Yusuf Yavuz, afetlere hazırlık çalışmalarında eğitim ve tatbikatların büyük önem taşıdığını vurguladı. Birlik, beraberlik ve gönüllülük ruhunun afet yönetimindeki önemine dikkat çeken Müdürümüz, tatbikata katkı sunan tüm kurumlara teşekkür etti. UMKE ekiplerinin her zaman göreve hazır olması için düzenli olarak eğitim ve tatbikat faaliyetleri gerçekleştirdiklerini belirten Müdürümüz, amaçlarının olası afet ve acil durumlara karşı gerekli tüm hazırlıkları eksiksiz şekilde yapmak olduğunu ifade etti. Tatbikatta AFAD başta olmak üzere çeşitli kurumlardan personelin görev aldığını hatırlatan Müdürümüz, kurumlar arası iş birliği ve koordinasyonun afetlere müdahaledeki başarının temel unsurlarından biri olduğunu söyledi.

"424 UMKE GÖNÜLLÜSÜ GÖREVE HAZIR"
İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde 424 UMKE gönüllüsü bulunduğunun da altını çizen Doç. Dr. Yavuz, “UMKE gönüllüsü arkadaşlarımız yurt içinde veya yurtdışında verilen tüm görevlere gönüllü olarak katılmaktadırlar. Destek veren tüm sağlıkçı arkadaşlarımıza ve UMKE gönüllülerimize teşekkürlerimi sunuyorum” şeklinde konuştu.

TATBİKAT SONRASI ZİYARET
Tatbikat sonunda katılım belgesi almaya hak kazanan UMKE gönüllülerine belgeleri takdim edildi. Ardından Derebucak Devlet Hastanesi ve Toplum Sağlığı Merkezi’ni ziyaret eden İl Sağlık Müdürümüz, sağlık çalışanlarıyla bir araya gelerek yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı. Program, gerçekleştirilen ziyaretlerin ardından sona erdi.

BALATİNİ MAĞARASI HAKKINDA
Konya'nın en uzun mağarası serin sularıyla dikkat çekiyor. İçinden akan derenin suyu buzdolabından daha soğuk olan Balatini Mağarası bin 850 metre uzunluğu ve 45 metre yüksekliği ile bu alanda bölgenin en uzun, en kapsamlı, en güzel ve en etkileyici mağarası olarak bilinir. 1100 metre yürüyüş yolu bulunan Balatini Mağarası, Toros Dağlarının eteklerinde güzel bir dağ yerleşimi olan Derebucak ilçesindeki Çamlık Mahallesi sınırlarında yer alıyor. Araştırmalara göre Balatini, kireç taşlarıyla kaplı aktif bir dere mağarasıdır. Mağara hakkında ilk akademik araştırma, 1970’te Timuçin Aygen ile birlikte Fransız ve İtalyan mağaracılar tarafından yapılmış olup bu araştırmalarla mağaranın uzunluğu, yüksekliği, girişe göre en derin noktası ve en yüksek noktası belirlenmiştir.