Konya'nın şehir içi trafiğini rahatlatmak ve şehrin ulaşım geleceğini planlamak adına yürütülen çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda Konya'nın trafik yükünü çeken Aksaray Köprülü Kavşağı için ilk kazma vurulacak.
BAĞLANTI YOLLARI YIKILACAK
Konya AKOM'dan yapılan açıklamada, “Şehrimizin ulaşım açısından önemli noktalarından biri olan Adliye–Şehir Hastanesi–Stadyum Tramvay Hattı 2. Etap çalışmaları kapsamında, Aksaray Yolu Kavşağı çevresindeki bağlantı yollarında düzenleme çalışmaları 2 Haziran Salı günü başlayacaktır. Sürücülerin trafik işaret ve yönlendirmelerine uymaları, ayrıca alternatif güzergâhları tercih etmeleri önem arz etmektedir” ifadelerine yer verildi.
Aksaray Yolu Kavşağı Bağlantı Yollarının Kaldırılması
Şehrimizin ulaşım açısından önemli noktalarından biri olan Adliye–Şehir Hastanesi–Stadyum Tramvay Hattı 2. Etap çalışmaları kapsamında, Aksaray Yolu Kavşağı çevresindeki bağlantı yollarında düzenleme çalışmaları 2 Haziran… pic.twitter.com/Mj2GDNiYKk— Konya AKOM (@KonyaAkom) May 26, 2026
2 KÖPRÜ TAMAMEN REVİZE EDİLECEK
Konya Çimento’nun orası ise hemzemin geçit olacak. Akabinde Ankara Yolu ve Aksaray Yolu Köprülü Kavşakları var. Maalesef buradaki 2 köprülü kavşağımızı da (birisi hızlı tren hattında bulunan diğeri de araç geçişinin olduğu yerde) yenilememiz gerekiyor; çünkü ortasından raylı sistem geçireceğiz. Bu iki köprüyü yakıp da şehrin trafiğini başka bir yere vermek mümkün değil onun için yenilemek zorundayız. Tabii akıllara şu gelebilir, "köprüleri yıkmaya ne gerek var?" Onlar eski köprüler olduğu için statik olarak onun için bunları yenilememiz gerekiyor burada yaklaşık 1 yıllık bir çalışmamız var ama vatandaşlarımızı en az rahatsızlığı verecek bir sistem üzerinde çalışıyoruz. İnşallah otogarımızı da buraya getireceğiz. Böylece raylı sistem otogara kavuşmuş olacak. Tümosan kavşağımızda da araç trafiğini yukarıya alacağız. Aşağıda bir dönel kavşak oluşturacağız. Ayrıca tramvayımız Aslım Caddesi'nden gelip Ankara yoluna doğru devam edecek. Belki buradan Organize’ye bir kılçık verebilir miyiz diye çalışmalarımız da var. Bunun üzerinde de bir çalışma yürütüyoruz ama bunlar tabii çok teknik konular ve Ulaştırma bakanlığı ile çalışıp onay almamız gerekiyor. İnşallah bunlar tamamlandığında Konya trafiği için çok önemli bir aşamayı tamamlamış olacağız” diye konuştu.

TRAFİK IŞIKLARI KALKIYOR
Önümüzdeki süreçte ise Ankara yolu ve Aksaray yolu Köprülü kavşakları yıkılıp yeniden yapılacak. Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı kapsamındaki köprülü kavşak çalışmalarını anlatan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Şehrimizin yoğun kavşaklarımızdan birisi Otogar Kavşağı. Raylı sistem yapım çalışması başladığında trafik akışını yan yollardan sağlayacağımız için kavşaktaki yan yolları genişletiyoruz. Otogar kavşağında hem araç trafiğini hem de raylı sistemi yukarıya alıyoruz. İnşallah buradaki işleri mevcut trafiğe hiçbir engel olmadan tamamlayacağız, Burada ayrıca Sadık Ahmet Caddesi'nden Stadyum istikametine gelenlerin de artık ışıkta beklemeyeceği yeni bir sistem oluşturuyoruz. Novada önündeki dönel kavşağı ise ışıklı kavşağa dönüştüreceğiz.