KONYA HABER
Konya
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6244 %0.11
53,1495 %0.14
9.982,44 % 1,26
BBN Haber Konya Haber Konya'nın kilit kavşağı revize edilecek: Bayram sonu çalışma başlıyor

Konya'nın kilit kavşağı revize edilecek: Bayram sonu çalışma başlıyor

Konya'nın ulaşımında çok tercih edilen muhteşem ikili olarak nitelendirilen köprüler yenilenecek. İlk etap 2 Haziran'da başlıyor

Konya'nın kilit kavşağı revize edilecek: Bayram sonu çalışma başlıyor
KAYNAK: Cihad Alpan
Okunma Süresi: 3 dk

Konya'nın şehir içi trafiğini rahatlatmak ve şehrin ulaşım geleceğini planlamak adına yürütülen çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda Konya'nın trafik yükünü çeken Aksaray Köprülü Kavşağı için ilk kazma vurulacak. 

BAĞLANTI YOLLARI YIKILACAK

Konya AKOM'dan yapılan açıklamada, “Şehrimizin ulaşım açısından önemli noktalarından biri olan Adliye–Şehir Hastanesi–Stadyum Tramvay Hattı 2. Etap çalışmaları kapsamında, Aksaray Yolu Kavşağı çevresindeki bağlantı yollarında düzenleme çalışmaları 2 Haziran Salı günü başlayacaktır. Sürücülerin trafik işaret ve yönlendirmelerine uymaları, ayrıca alternatif güzergâhları tercih etmeleri önem arz etmektedir” ifadelerine yer verildi. 

2 KÖPRÜ TAMAMEN REVİZE EDİLECEK

Konya Çimento’nun orası ise hemzemin geçit olacak. Akabinde Ankara Yolu ve Aksaray Yolu Köprülü Kavşakları var. Maalesef buradaki 2 köprülü kavşağımızı da (birisi hızlı tren hattında bulunan diğeri de araç geçişinin olduğu yerde) yenilememiz gerekiyor; çünkü ortasından raylı sistem geçireceğiz. Bu iki köprüyü yakıp da şehrin trafiğini başka bir yere vermek mümkün değil onun için yenilemek zorundayız. Tabii akıllara şu gelebilir, "köprüleri yıkmaya ne gerek var?" Onlar eski köprüler olduğu için statik olarak onun için bunları yenilememiz gerekiyor burada yaklaşık 1 yıllık bir çalışmamız var ama vatandaşlarımızı en az rahatsızlığı verecek bir sistem üzerinde çalışıyoruz. İnşallah otogarımızı da buraya getireceğiz. Böylece raylı sistem otogara kavuşmuş olacak. Tümosan kavşağımızda da araç trafiğini yukarıya alacağız. Aşağıda bir dönel kavşak oluşturacağız. Ayrıca tramvayımız Aslım Caddesi'nden gelip Ankara yoluna doğru devam edecek. Belki buradan Organize’ye bir kılçık verebilir miyiz diye çalışmalarımız da var. Bunun üzerinde de bir çalışma yürütüyoruz ama bunlar tabii çok teknik konular ve Ulaştırma bakanlığı ile çalışıp onay almamız gerekiyor. İnşallah bunlar tamamlandığında Konya trafiği için çok önemli bir aşamayı tamamlamış olacağız” diye konuştu.

TRAFİK IŞIKLARI KALKIYOR

Önümüzdeki süreçte ise Ankara yolu ve Aksaray yolu Köprülü kavşakları yıkılıp yeniden yapılacak. Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı kapsamındaki köprülü kavşak çalışmalarını anlatan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Şehrimizin yoğun kavşaklarımızdan birisi Otogar Kavşağı. Raylı sistem yapım çalışması başladığında trafik akışını yan yollardan sağlayacağımız için kavşaktaki yan yolları genişletiyoruz. Otogar kavşağında hem araç trafiğini hem de raylı sistemi yukarıya alıyoruz. İnşallah buradaki işleri mevcut trafiğe hiçbir engel olmadan tamamlayacağız, Burada ayrıca Sadık Ahmet Caddesi'nden Stadyum istikametine gelenlerin de artık ışıkta beklemeyeceği yeni bir sistem oluşturuyoruz. Novada önündeki dönel kavşağı ise ışıklı kavşağa dönüştüreceğiz. 

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız