Konya çiftçisinin üzerinde önemli bir rolü olan Çarşamba Çayı'na Apa Barajı'ndan kontrollü şekilde su salındı. Daha önce deneme amaçlı salınan su, çay hattı üzerinde oluşan obruk neticesinde durdurulmuştu. Herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmayan yetkililer suyu tekrardan saldı. Yetkililer, suyun bırakılması sırasında vatandaşların dikkatli olması gerektiğini belirterek özellikle çocukların dere yatağı ve çevresinden uzak tutulması konusunda uyarıda bulundu.

SU SEVİYESİ YÜKSELECEK
Yetkililer "Apa Barajı'ndan Çarşamba Çayı'na su salınacaktır. Aman dikkat, çay yatağı ve çevresinde bulunan vatandaşlarımızın, özellikle çocukların zarar görmemesi için gerekli tedbirleri almaları önem arz etmektedir" açıklaması yaptı.

Yetkililer, su seviyesinde ani yükselmeler yaşanabileceğine dikkat çekerek vatandaşlardan uyarıları dikkate almalarını istedi. Konya il sınırları içerisinde bulunan Çarşamba Çayı, Orta Toroslar'ın batısındaki Geyik Dağları ile Aygır Pınarı'ndan doğuyor. Bozkır ilçe merkezinden geçerek Apa Barajı'nda toplanan çay, Beyşehir Gölü'nün, Seydişehir ve Suğla Barajı'nın fazla sularını taşıyan kanalla birleşerek Konya ve Çumra ovalarının sulanmasında önemli rol üstleniyor.

HATTIN UCU KARAPINAR'A KADAR GİDİYOR
Çarşamba Çayı, Çumra ilçesi civarında çeşitli kollara ayrılarak Karapınar-Karakaya bölgesindeki bataklıklarda fiilen son buluyor. Eskiden ağır kış sonrası karların erimesiyle Tuz Gölü'ne kadar ulaştığı söylenir. Bölge tarımı açısından büyük önem taşıyan akarsuya yapılacak su salımı nedeniyle vatandaşların can ve mal güvenliği için gerekli önlemleri almaları istendi.