KONYA HABER
Konya
Kapalı
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,2024 %0,23
48,8113 %0,43
9.056,98 % 1,94
Ara
BBN Haber Konya Haber Konya'nın Metro Projesi kadar önemli: Ulaşımda Banliyö dönemi başlıyor

Konya'nın Metro Projesi kadar önemli: Ulaşımda Banliyö dönemi başlıyor

Konya demir ağlarla örülürken, raylı sistem projelerinin amiral gemisi olan KONYARAY Banliyö Hattı’na çalışmalar çok hızlı ilerliyor

KAYNAK: Cihad Alpan
Okunma Süresi: 3 dk

Konya'da öncelikle işçilerin ulaşım sorununu kökten çözecek olan ve şehrin bir ucundan diğer ucuna yarım saatte ulaştıracak olan KonyaRay Projesinde çalışmaların yüzde 75'i tamamlandı.

YER ALTI İSTASYON ÇALIŞMALARI YAPILIYOR

BBN Haber’in edindiği bilgilere göre toplam 23 kilometre uzunluğundaki Konya Banliyösü 1.etap çalışmalarının her köşesinde farklı bir çalışmaya imza atılıyor. Meram Gar ile Selçuklu YHT Garı arasındaki bölümde  yer altı istasyon çalışmaları yapılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde yapımı sürdürülen KONYARAY Banliyö Hattı Projesinde ray döşeme, istasyon yapımı ve durak inşası tüm hızıyla sürüyor.

2 MİLYAR TL BÜTÇE AYRILDI

2025 Yılı Yatırım Programı'na KonyaRay projesine 2 milyar TL bütçe ayrılacak. 20 kilometrelik konvansiyonel demiryolu yapımında kullanılacak bu kaynakla birlikte KonyaRay projesi de büyük ölçüde tamamlanacak. Hattın 2026 yılının ikinci yarısında hizmete girmesi planlanıyor. 

KonyaRay Banliyö Hattı Projesi'nin temel hedefi, kara yolu ile bir saat süren yolculukları 30 dakikaya düşürerek, Konya şehir içi ve çevresindeki ulaşımı daha hızlı, etkin ve konforlu hale getirmeyi amaçlıyor. Proje, aynı zamanda sanayi bölgeleri ile şehir merkezi arasındaki ulaşımı optimize ederek işçi taşımacılığına önemli bir katkı sağlayacak.

MECLİS GÜNDEME ALDI BANLİYÖ ARAÇLARI RAYLARA İNECEK

Banliyö hattı çalışmaları devam ederken Konya Büyükşehir Belediyesi de banliyö araçlarının alımı için düğmeye bastı. Konya Banliyö Aracı Alımı Konya Büyükşehir Meclis gündemine alındı. 

Konya Büyükşehir Belediyesi Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı Meclis'ten belediyenin İller Bankası A.Ş. aracılığı ile Konya Banliyö Aracı Alımı Alt Projesi işi için kullanacağı krediye ilişkin kendilerine yetkilendirme yapılması talebinde bulundu. Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı'nın teklifi Büyükşehir Meclisi'nde görüşülerek kabul edilecek ve ardından da banliyö araçlarının alınması için İslam Kalkınma Bankası ile anlaşma imzalanması bekleniyor.

BAŞKAN ALTAY DUYURMUŞTU 

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, tamamlandığında Gar-Sanayi ulaşımını 30 dakikaya indirecek olan KONYARAY Banliyö Hattı’nda da inşaatın kesintisiz şekilde devam ettiğine değinerek, “Banliyö inşaatında şu anda yüzde 75 aşamasına geldik. Adeta bu da şehri boydan boya geçen bir yatırım. Meram Gar’dan başlayıp, Lojistik Merkezi’ne ve sonrasında Aşağıpınarbaşı’na kadar uzanan 23 kilometrelik hattımızı TCDD kesintisiz bir şekilde devam ettiriyor. 

Biz de İslam Kalkınma Bankası ile araç alım sürecini yürütüyoruz. İnşallah onun da yakında sürecine başlayarak araçların Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından alındığı, hattın TCDD tarafından yapıldığı bir süreci tamamlayacağız. İnşallah 2027 yılında işletime açmayı düşünüyoruz. Bu proje tamamlandığında Konya’da raylı sistemin ana omurgası oturacak ve kent içi trafik yoğunluğu da ciddi oranda azalacak” diye konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *