2012 yılında yapılan ihaleyle tramvay araçlarını Çekya firması Škoda’dan temin eden Konya, yıllardır borç ödüyor. Başkan Altay, “Sadece bu ay 116 milyon lira (2,5 milyon Euro) ödedik” dedi. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, geçtiğimiz hafta basın ile buluşmasında yüzeysel de olsa tramvay borçlarından dem vurması ve “Sadece bu ay 116 milyon lira ödedik” ifadelerini kullanması Konya’nın Çek firması Škoda’dan temin ettiği tramvaylara ilişkin maliyetleri tekrar gündeme taşıdı.
2012 YILINDA İHALE’Yİ SKODA KAZANDI
Skoda, 2012 yılında, Konya’nın 72 tramvaylık ihalesini kazanmıştı. O günden bu yana tramvay borçlarını ödeyen Konya, özellikle kurdaki dalgalanmalar ve sert yükselişlerin sıkıntısını yaşamıştı. Tramvay borçları bir dönem katlanarak artan Konya düzenli ödemelerle borcunu her geçen gün azaltsa da daha ödenecek bir hayli miktar var. Belli periyotlarla ortalama 2,5 milyon euroluk ödemeler yapan Konya Büyükşehir Belediyesinin, Çekya menşeili raylı sistem üreticisi Škoda’ya daha uzun yıllar ödeme yapacağı öngörülüyor.

BAŞKAN ALTAY’IN DAHA ÖNCEKİ BORÇ AÇIKLAMASI
Zira Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 20 Kasım 2023’te BBN Haber’e verdiği özel röportajda, “Tramvayların borcu devam ediyor. Halen ödememiz gereken 87 milyon euro var. Ben görevi devraldığımda 200 milyon euroydu. Ama bunlar uzun süreli borçlar. Bir taraftan ödenecek diğer taraftan yeni hatlar ve yeni araç alımlarıyla süreç ilerleyecek” ifadelerini kullanmıştı.
KONYA’DA KULLANILAN TRAMVAYLARIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Konya Tramvayı, standart ray aralığı (1435mm) kullanıyor ve 70 km/s hıza çıkabiliyor 32,52m uzunluğunda ve 2,55 m genişliğindeki tramvay 56’sı oturarak olmak üzere 364 yolcu taşıyabiliyor. Tamamı alçak taban tasarımı ve frenlemede enerji kazanımı tramvayın diğer öne çıkan özellikleri. Tramvay 750V DC güç sistemi kullanıyor.