Konya toplu ulaşım yükünün altından nasıl kalkacak?
TÜM BELEDİYELER ZAM YARIŞINDA
Akaryakıtta 16 Temmuz’da yapılan yüklü ÖTV zamları piyasaları da dengeleri de alt üst etti. Ulaşım ve nakliye maliyetleri başta olmak üzere hayatın her noktasında ciddi etkileri olan ÖTV zamları belediyelerin de kabusu oldu. Başta büyükşehir belediyeleri olmak üzere tüm belediyeler artan maliyetler karşısında çözümü ilk etapta zam yapmakla buldu. Ankara, İstanbul ve Antalya gibi şehirlerde belediyelere ait toplu ulaşım araçlarında bir biniş 15 TL’ye yükselirken kısa bir süre önce fiyat güncellemesi yapan Konya Büyükşehir Belediyesinin ise artan maliyetlerin altından nasıl kalkacağı merak konusu oldu. Öğrenci 4 ve tam bilet binişlerini 8,5 TL yapan Konya Büyükşehir Belediyesi bu güncellemenin ardından akaryakıta yapılan ciddi zamların şokunu yaşadı.
Türkiye’nin yüz ölçüm olarak en büyük şehrinde belediyecilik hizmetlerini yerine getirirken “akaryakıt” gibi maliyetleri doğal olarak daha fazla olan Konya’da otobüsler günde 97 bin kilometre yol kat ediyor.
GÜNDE 97 BİN KM YOL KATEDİYORLAR
Konya gibi birçok ülkeden büyük bir coğrafyada toplu ulaşımı aksatmadan sürdürdüklerini ve bunu uygun fiyatla yaptıklarını kaydeden Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Bunun yanında otobüs filomuzu da sürekli olarak yeni araçlarla güçlendiriyoruz. Konya’da her gün yaklaşık 400 bin hemşehrimiz toplu taşımayla seyahat ediyor. Bu sayının yaklaşık 135 bini raylı sistemle, 265 bini de otobüslerimiz vasıtasıyla hizmet alıyor. Konya coğrafyasının büyüklüğü aslında işimizin ne kadar zor olduğunun da bir göstergesi. Çünkü otobüslerle şehir içinde günlük 90.000, merkez dışındaki ilçelerde 7.000 olmak üzere toplam 97.000 km yol yapıyoruz” ifadelerini kullanmıştı.
TEKRAR FİYAT GÜNCELLEMESİ KAÇINILMAZ!
Konya Büyükşehir Belediyesi ulaşımda fiyat avantajları oluşması ve akaryakıt maliyetlerinin azaltılması için son yıllarda araç modernizasyonuna ciddi kaynak oluşturmuş ve filonun büyük bölümünü doğal gazlı ve hibrit araçlardan oluşturmuştu. Edinilen bilgilere göre dizel araçlar 100 kilometrede ortalama 45 litre mazot yakarken, CNG’li yeni otobüsler ortalama 60 metreküp doğal gaz yakıyor. Son zamlarla birlikte CNG maliyetleri de artarken günlük 97 bin kilometre yol kat eden Konya için yeni ulaşım zamlarının kaçınılmaz olduğu ve belediyenin ulaşımdan büyük zarar etmemek için maliyetin bir kısmını vatandaşa yansıtarak çok da uzak olmayan bir zaman diliminde fiyat güncellemesine gideceği ifade ediliyor. (www.bbnhaber.com.tr)
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.