Konyalılar sürücüler dikkat. EDS bölgeleri değişti, hız yapanlar yandı

Konyalılar sürücüler dikkat. EDS bölgeleri değişti, hız yapanlar yandı

Konya'da Elektronik Denetleme Sistemi kapsamında hız koridoru bölgelerinde değişiklik yapıldı

Konyalılar sürücüler dikkat. Bu güzergahlarda Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) hız koridorunda değişiklikler yapıldı. Söz konusu Caddeler ise Fırat Caddesi ve Adana Çevreyolu Caddesi oldu.
HIZ KORİDORLARININ YERLERİ DEĞİŞTİ
UKOME'den alınan kararda, "Karatay İlçesi Adana Çevreyolu Caddesi üzeri Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arası ve Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projeleri kapsamında İl EDS Komisyon raporu doğrultusunda gerekli yer değişikliklerinin yapılması. MEVZUAT: 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 6360 sayılı “On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliği. 2 Projesi kapsamında Adana Çevreyolu Caddesi üzeri Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projesi, ilgili protokoller kapsamında aktif olarak çalışmaktadır. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Adana Çevre Yolu Caddesi üzeri; Sedirler Caddesi kesişimindeki kavşağa köprülü alt geçit tesis edilmesi, Cemil Çiçek Caddesi kesişimindeki orta refüjün kapatılarak sinyalizasyon sisteminin kaldırılması ile Kanal Caddesi ışıklı kavşağının kaldırılarak köprülü alt geçit tesis edilmesi nedeniyle
2 Projesi içerisinde bulunan Sedirler ve Adliye Kavşağı arasındaki OHTS Koridor başlangıç ve bitiş noktalarının yeniden planlanması çalışmaları kapsamında UKOME’ nin 14/02/2024 tarih ve 2024/01/11/A nolu kararı ile Adana Çevreyolu Caddesi üzeri Sedirler Kavşağı ile Adliye Kavşağı arasında kurulu bulunan OHTS (Ortalama Hız Tespit Sistemi) koridor başlangıç ve bitiş noktaları İl EDS Komisyonunun 09/02/2024 tarihli raporu ve rapor ekindeki Ek-3 tabloda yeri belirtilen Marsan - Küçükkumköprü lokasyonu olarak değiştirilmiştir. Bu kez mevcut yer tespit tablosunda belirtilen kamera noktalarının yolun fiziki şartlarından kaynaklı değişmesinden dolayı İl EDS Komisyonunun 24.12.2024 tarihli raporu ve rapor ekindeki Ek-3 tabloda koordinat yerleri belirtilen EDS noktalarının güncellemesi yapılmıştır. Bu doğrultuda 14/02/2024 tarih ve 2024/01/11/A nolu UKOME Kararının iptal edilerek, 1-Mevcut Sedirler Kavşağı giriş-çıkış noktasının KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen Marsan kavşağı noktasına alınmasına" ifadelerine yer verildi.
İŞTE YENİ HIZ KORİDORLARI
Alınan yeni kararlar doğrultusunda EDS bölgeleri şu şekilde oluştu; "Marsan kavşağı giriş – Sedirler kavşağı güney istikameti çıkış (1. Koridor) b-Marsan kavşağı giriş – Ereğli kavşağı güney istikameti çıkış (2. Koridor) c-Marsan kavşağı giriş – Kanal caddesi kavşağı güney istikameti çıkış (3. Koridor) d-Marsan kavşağı giriş – Küçükkumköprü kavşağı çıkış (4. Koridor) 2-Sedirler Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Sedirler kavşağı güney istikameti giriş – Ereğli kavşağı güney istikameti çıkış (5. Koridor) b-Sedirler kavşağı güney istikameti giriş – Kanal caddesi kavşağı güney istikameti çıkış (6. Koridor) c-Sedirler kavşağı güney istikameti giriş – Küçükkumköprü kavşağı çıkış (7. Koridor) 3-Alaaddin Kap Caddesi Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Alaaddin Kap caddesi kavşağı güney istikameti giriş - Kanal caddesi kavşağı güney istikameti çıkış (8. Koridor) b-Alaaddin Kap caddesi kavşağı güney istikameti giriş - Küçükkumköprü kavşağı güney çıkış (9. Koridor) 4-Kanal Caddesi Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Kanal caddesi kavşağı güney istikameti giriş - Küçükkumköprü kavşağı çıkış (10. Koridor) 5-Mevcut Adliye Kavşağı giriş-çıkış noktasının KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen Küçükkumköprü kavşağı noktasına alınmasına, a-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Kanal caddesi kavşağı kuzey istikameti çıkış (11. Koridor) b-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Ereğli kavşağı kuzey istikameti çıkış (12. Koridor) c-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Sedirler kavşağı kuzey istikameti çıkış (13. Koridor) d-Küçükkumköprü caddesi kavşağı giriş – Marsan kavşağı çıkış (14. Koridor) 6-Yeni Şehir Hastanesi Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Yeni Şehir Hastanesi kuzey istikameti giriş – Ereğli kavşağı kuzey istikameti çıkış (15. Koridor) b-Yeni Şehir Hastanesi kuzey istikameti giriş – Sedirler kavşağı kuzey istikameti çıkış (16. Koridor) c-Yeni Şehir Hastanesi kuzey istikameti giriş – Marsan kavşağı çıkış (17. Koridor) 7-Ereğli Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Ereğli kavşağı kuzey istikameti giriş – Sedirler kavşağı kuzey istikameti çıkış (18. Koridor) b-Ereğli kavşağı kuzey istikameti giriş – Marsan kavşağı çıkış (19. Koridor) 8-Sedirler Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Sedirler kavşağı kuzey istikameti giriş – Marsan kavşağı çıkış (20. Koridor) Olarak yeniden planlanmasına. Anılan koridorlarda daha önceden Kurulumuz tarafından belirlenen hız limitlerinin;
*Otomobil, kamyonet, minibüs ve panelvan cinsi araçlar için 70 km/saat, *Otobüs, kamyon, çekici cinsi araçlar için 60 km/saat *Diğerleri için 50 km/saat, Olacak şekilde devam ettirilmesine, Bu doğrultuda kurulacak sistemlere ilişkin EK-3 Tablonun ve “Yer Tespit Raporunun” uygun olduğuna. B-EDS-2 Projesi kapsamında Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulmuş olan ortalama hız tespit sistemi projesi, ilgili protokoller kapsamında aktif olarak çalışmaktadır. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Yeni İstanbul Caddesi üzeri; Fırat Caddesi kesişimindeki kavşağa köprülü alt geçit tesis edilmesi nedeniyle EDS-2 Projesi içerisinde bulunan Fırat ve Türmak Kavşağı arasındaki OHTS Koridor başlangıç ve bitiş noktalarının yeniden planlanması çalışmaları kapsamında UKOME’ nin 14/02/2024 tarih ve 2024/01/11/B nolu kararı ile Yeni İstanbul Caddesi üzeri Fırat Kavşağı ile Türmak Kavşağı arasında kurulu bulunan OHTS (Ortalama Hız Tespit Sistemi) koridor başlangıç ve bitiş noktalarının İl EDS Komisyonunun 09/02/2024 tarihli raporu ve rapor ekindeki Ek-3 tabloda yeri belirtilen Bosna – Türmak lokasyonu olarak değiştirilmiştir. Bu kez mevcut yer tespit tablosunda belirtilen kamera noktalarının yolun fiziki şartlarından kaynaklı değişmesinden dolayı İl EDS Komisyonunun 24.12.2024 tarihli raporu ve rapor ekindeki Ek-3 tabloda koordinat yerleri belirtilen EDS noktalarının güncellemesi yapılmıştır. Bu doğrultuda 14/02/2024 tarih ve 2024/01/11/B nolu UKOME Kararının iptal edilerek, 1-Fırat Kavşağı giriş-çıkış noktasının KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen Bosna kavşağı noktasına alınmasına, a-Bosna kavşağı giriş – Fırat kavşağı güney istikameti çıkış (21. Koridor) b-Bosna kavşağı giriş – Türmak kavşağı çıkış (22. Koridor) 2-Fırat Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Fırat kavşağı güney istikameti giriş – Türmak kavşağı çıkış (23. Koridor) 3-Türmak Kavşağı giriş-çıkış noktasının mevcut konumu korunarak KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Türmak kavşağı giriş – Fırat kavşağı kuzey istikameti çıkış (24. Koridor) b-Türmak kavşağı giriş – Bosna kavşağı çıkış (25. Koridor) 4-Fırat Kavşağına KMZ ve Yer tespit tablosunda konumu belirtilen; a-Fırat kavşağı kuzey istikameti giriş – Bosna kavşağı çıkış (26. Koridor) Olarak yeniden planlanmasına. Anılan koridorlarda daha önceden Kurulumuz tarafından belirlenen hız limitlerinin; *Otomobil, kamyonet, minibüs ve panelvan cinsi araçlar için 82 km/saat, *Otobüs, kamyon, çekici cinsi araçlar için 70 km/saat *Diğerleri için 50 km/saat, Olacak şekilde devam ettirilmesine, Bu doğrultuda kurulacak sistemlere ilişkin EK-3 Tablonun ve “Yer Tespit Raporunun” uygun olduğuna. Oy birliği ile karar verilmiştir."

Kaynak:BBN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum