KONYA HABER
Konya
Açık
27°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3015 %0,23
48,9464 %0,43
4.884,23 % -0,17
Ara

MEDENİYET MESELESİ-II-

YAYINLAMA:

Medeniyet Meselesinin ilk safhasında bahsi geçen medeni olma halinin günümüz gerekçeleri ile tamamen kemiyet ile karabet kurması küresel bir salgının en muayyen ayetidir. Zira günümüzde modern, medeni veyahut muasır diye tesmiye edilen ulusların ideolojisi tamamen Orta Çağ’ın akabinde yeni bir tarik arayan milletlerin aslından kopmadan Prometheus meziyetlerine binaen inşa ettiği mistik bir rüyadır. Mamafih, ateşi insanın modern-medeni olması için insanlığa kazandıran ve teknolojinin-kantitenin bu hususta en büyük kıstas olması günümüz medeni girivesini izah etmektedir. Ateş simgesi burada insanlığın irade ve tercihlerini temsil etmekte, ateşin etkisi ise günümüz dünyasının çıktısına delalet getirmektedir.“Promete” yanlılarının hayat ideolojisi çevreyi kendi hevalarına müstemleke etmek suretiyle cihana pragmatist bir yaklaşım sunmaktadır. Bu hususta, iki tarafın olması gerekmektedir ki, medeni olmanın hudutları ayan olsun. Buna binaen barbar diyebilecekleri onlardan olmayan hedefler belirlediler ve kendilerinin her yaptığını insanlığa medeniyetin anahtarı olarak gösterdiler. İlk başta da dediğim gibi, zahir ile batın arasında kurulan ilahi bir muvazenenin, insanın tercihleri tarafından yeniden şekillenmesidir şu geçici yaşam. Bahşedilen bu belirlenmiş süreç, insanlığa yaptığı tercihler doğrultusunda farklı misyonlar atfedecektir. Bu noktada bir kesimin diğer kesimi neden ötekileştirdiği net bir şekilde idrak edilmektedir. Zira hedefte bir düşmanın yoksa sana tabi olanları, etrafında diri tutacak bir kudretinde olmayacaktır.

Voltaire, barbarlıktan medeniyete geçiş evresinde etkili olan değerlerin neler olduğunu sorma ameliyesi ile aslında temeddün sürecinin neye istinat ettiğini muhakeme etmiştir. “Burada kantite değerleri mi elzem yoksa başka bir mefhum mu elzem?” sorusu tabi olarak akıllara mıh etmektedir. Çeşitli reform hareketleri ile teknik ahvalden terakki eden toplumlar, bunu kendi lehlerine çevirerek ateşten daha har olan iradeleri ile diğer kavimleri barbar ilan etmek suretiyle hedef tahtasına vazetmiştir. Hülasa, hedef tahtasına vazedilen bir toplumu barbarlıkla yaftalamak suretiyle benliklerini ötekileştirmek için bazı mefhumları kıstas olarak tasrih etmek, günümüzde toplum kimliği kargaşasına sebep olmuştur. Unutmamalıyız ki; “Medeniyetin künhüne vakıf olamayan, men edildiği değerlerin de idrakine varamaz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *