Araç sahipleri dikkat! Egzoz emisyonu için 20 bin lira harcamayın

Araç sahipleri dikkat! Egzoz emisyonu için 20 bin lira harcamayın
Türkiye'de bir çok ilde yaşanılan egzoz emisyonu sıkıntısı artıyor. Bir çok araç sahibi emisyondan geçmek adına çuvalla para harcıyor.

Egzoz emisyonu yaptırmak isteyen vatandaşlar, tutmayan değerler için araçlara binlerce lira para harcıyor. Arızanın nereden kaynaklandığı bilmeyen egzoz ve motor ustaları ise araç sahiplerinin yüküne yük ekliyor.

ÖNCE ÖLÇTÜRÜN SONRA ARIZAYI YAPTIRIN

Çok sayıda araç sahibini sıkıntıya sokan bu durum karşısında bilgiler veren Konyalı motor ustası Hasan Usta, BBN Haber'e bilgiler verdi. Hasan Usta, "Bize en çok şikayetlerden bir tanesi egzoz emisyonudur. Biz bunlarla mücadele etmek için araçların önce değer ölçtürüp ardından arıza için harekete geçmesini tavsiye ediyoruz.

b4728ac858a0a4351e0b198bf9f91de781c3b0e7.webp

Arabam egzozdan kaldı gidiyim bari katalizörü değiştirelim diyor sonuç olarak araç yine egzozdan kalıyor. Çoğu araç sahibi katalizör değişimi sonrası geçeceğini zannediyor ama yanılıyor çünkü orjinal katalizör ile piyasada takılan katalizörler arasında dağlar kadar fark var. Vatandaşlara uyarımız önce emisyon değerlerini ölçtürün ardından çıkan sonuçları tamircilerinize verin" dedi.

USTALAR FARKINDA DEĞİL

Araç için sadece katalizörün değişmesini yeterli bulan ustalar bazı arızaların farkında değiller diyen Hasan Usta, "Tamircilerimiz bir çok şeyin farkında değil. Bir araç egzoz emisyonundan sadece katalizör ile kalmaz, bu aracın en önemli parçası olan oksijen sensörü ve hava akış metrelerini kontrol etmesi gerekiyor. Arıza tam anlamı ile çözülünce motor sağlıklı çalışmaya başlıyor. Araçlar en çok emisyon yerine yakıt ölçüm değerlerinden kalıyor. Yağ yakan bir arabanın bile emisyondan geçtiğini gördük, bunun katalizör ile bir alakası olmadığının farkındayız" ifadelerine yer verdi.

BU ARAÇLAR CAN YAKIYOR

Piyasada egzoz emisyonundan en çok kalan araçları sayan Hasan Usta, "Bize gelen araçların bir çoğu 1997 ila 2004 yıllarında üretilmiş, Alman grubu ve Japon grubu otomobiller oluyor. Bunlar orjinal parçayı seven araçlar. Piyasada takılan 5 bin liralık katalizör ile geçmeye kalkmayın. Bulabiliyorsanız orjinal katalizörü taktırın.

katalizor.jpg

Japon grubunda ise hava akış metre ve oksijen sensörünü dikkate alın. Sağlıklı çalışmayan bu araçlar egzoz emisyonundan kalıp yanımıza geliyor" dedi.

BAKIMLARI DÜZENLİ YAPTIRIN

Bakımlarla ilgili bilgiler veren Hasan Usta, "Her aracın bakımı düzenli olması gerekiyor. Periyodik olarak 10 bin deseler de araç 9 bine gelmeden mutlaka yağ değişimi ve hava filtresi değişimi yapılması gerekiyor. Düzenli bakım motor ömrünü uzatıyor. Egzoz emisyonundan rahat bir şekilde geçmenizi sağlıyor. Özellikle çift yakın kullanan yani benzin ve LPG'li araçlar bu bakımlara özen göstermesi gerekiyor. Piyasada ucuza yağ buldum hem de marka diyen araç sahipleri ne kadar büyük hata yaptıklarının farkına motor arıza verince varıyorlar. Uyarıyoruz; Gidin ve orjinal yağ kullanın" ifadelerine yer verdi.

CEZASI BÜYÜK

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Egzoz emisyon ölçümlerini yaptırmayanlar için 9 bin 943 Türk Lirası idari para cezası uygulanacağını açıklamıştı.

*CİHAD ALPAN

Kaynak:BBN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.