KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9503 %0,51
47,8852 %0,57
4.404,69 % 0,49
Ara
BBN Haber Otomotiv Bu formül Türkiye'deki pahalı araç piyasasını düşürecek. Sektör hurda teşviki bekliyor

Bu formül Türkiye'deki pahalı araç piyasasını düşürecek. Sektör hurda teşviki bekliyor

Otomobil piyasası, 1,2 milyonun üzerinde sıfır kilometre araç satışı ile 7 milyonun üzerinde ikinci el araç satış devriyle 2024’ü rekorla kapatırken, üretimdeki ve yerli araç satışlarındaki düşüşler de gündemde.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Otomobil piyasasında yerli üretim satışları düşüşe geçti. Anadol, Fiat 124 ve Renault 12 ile başlayan üretim serüveni, bugün Togg T10X, Renault Megane Sedan, Fiat Egea, Toyota Corolla, Hyundai i20 gibi modellerle devam ediyor. 1,2 milyonun üzerinde sıfır kilometre araç satışı ile 7 milyonun üzerinde ikinci el araç satış devriyle 2024’ü rekorla kapatırken, üretimdeki ve yerli araç satışlarındaki düşüşler de gündemde.

TÜRKİYE'DEKİ PAHALI ARAÇLARI BU FORMÜL ÇÖZER Mİ?
“Her arz kendi talebini doğurur” anlayışının 60’lı yıllarda kaldığına dikkat çeken Lena Cars Genel Müdürü Selçuk Nazik, “Bugün Tofaş Şahin üretilse, Tofaş Şahin de satılır, ne üretsek iç pazarda satarız anlayışından vazgeçmeliyiz. Fiat Egea 10, Renault Megane Sedan 9 yıllık model yılı geçmişine sahip, platform olarak baktığımızda daha da geriye gidiyoruz. Bunları 90’lı yıllarda Tofaş Şahin, Renault 9-11-12 gibi modellerde yaşadık, 10 yıl geriden gelen modellerle parkımızı doldurduk. Şimdi hurda teşvikiyle bu araçları trafikten çekelim, yerli üretime destek olsun diyoruz. Katma değersiz, çağa uygun olmayan araç üretimleriyle araç parkımızı kanserleştiriyoruz. Tüketici eskisi gibi değil, her bilgiye anında ulaşabiliyor, karşılaştırabiliyor, çok daha bilinçli ve seçici davranıyor. Montaj hattından öteye gitmeli ve teknoloji üretmeliyiz” dedi.

ÖNLEM ALMAK ŞART

“Geçen yıl, bir önceki yıla göre otomobil yüzde 5, hafif ticari araç üretimi ise yüzde 10,6 düşüş gösterdi. Sıfır araç satışlarının en yüksek rakamına ulaştığı bir yılda üretim rakamlarındaki gerileme dikkate alınması gereken bir sonuçtur. Özellikle ticari araç üretiminin 2022 yılından itibaren her yıl düşmesi ve son 10 yılın en düşük seviyesine gelmesi göz ardı edilmemelidir.” değerlendirmesinde bulunan Selçuk Nazik “Otomotiv endüstrisi ülkemizde cari fazla veren ender sektörlerimizden bir tanesi. Hem ticari araçlarda hem de otomobillerde ithalatın payı artışa geçmiş durumda. Son yıllarda Türkiye’deki döviz kuru, artan maliyetler, 2025 ve takip eden yıllar için kötü sinyaller veriyor. Tüm sektörün sağlıklı gelişimi için önlem almamız şartı. Hem Dünya arenasında rekabet kabiliyetimizi artırmak hem de iç pazardaki tüketici beklentilerini karşılamak için katma değerli üretime geçmeliyiz" ifadelerine yer verdi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *