BYD'den Türkiye'ye çifte standart: Macaristan'da binlere istihdam, Manisa'ya Çin'den 3 bin işçi
Dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi olan Çinli BYD’nin Avrupa’daki genel merkezi resmen açıklandı. Geçtiğimiz yıl Türkiye'ye 1 milyar dolarlık yatırım yaparak üretim tesisi ve AR-GE merkezi kuracağını duyuran BYD, Avrupa’daki genel merkezini Macaristan olarak belirledi.
Türkiye'ye Çin Sokağı Avrupa'ya ekmek kapısı
BYD yetkililerinden yapılan açıklamayla Macaristan'da çalışmak üzere satış, satış sonrası hizmetler, test, tasarımların yerelleştirilmesi ve işlevlerin geliştirilmesi için kurulacak tesiste binlerce Macaristan vatandaşı istihdam fırsatı yakalayacak. Avrupa ülkesi Macaristan'a yapacağı yatırımla binlerce Macar'a iş kapısı olan Çinli Otomotiv devinin Türkiye Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde bir Türk işçi çalıştırmayacağı ortaya çıktı.
Manisa Belediye Başkanı BYD'nin Binlerce İşçi Getireceğini Duyurmuştu
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, Çinli otomotiv devi BYD'nin Türkiye'nin sanayi üretim havzasının önemli bir parçası olan Manisa'daki yatırımına ilişkin önemli açıklamalarda bulunmuş. Senede 150 bin araç üretim kapasitesine ulaşması beklenen üretim tesisinde Türk işçi yerine Çin'den getirdiği işçileri çalıştıracağı 3 bine yakın işçiyi Çin'den getireceğini duyurmuştu.
BYD Manisa'da Çin Sokağı Kuracakmış
Başkanı Ferdi Zeyrek, Çinli otomotiv devinin Türk işçi çalıştırmak yerine Manisa'ya binlerce kilometre uzaktan getirilecek 3 bine yakın Çinli işçi içinin sosyal hayatı için "Çin Sokağı" inşa etmek istediğini aktarmıştı. Zeyrek, BYD'nin Manisa'da yaptığı yatırımla birlikte yaklaşık 3 bin Çinlinin Manisa'ya çalışmaya geleceğini, fabrikanın inşa sürecinde konteynerlerde barınacak Çinlilerin daha sonra Manisa'ya yerleşeceğini öğrendiğini söyledi.
BYD'nin Türkiye'deki Fabrikası 2026'da Faaliyete Geçecek
Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD, Türkiye’nin Manisa kentinde 1 milyar dolarlık dev yatırım yapıyor. 962 bin metrekarelik alana kurulacak BYD fabrikası, yıllık 200 bin adet elektrikli ve hibrit araç üretim kapasitesine sahip olacak. 2025 yılında inşaatına başlanacak tesis, 2026’nın ilk çeyreğinde üretime geçecek. Fabrika, tam kapasiteyle 12 bin kişiye istihdam sağlayacak. İnşaat sürecinde ise 2 bin 500 işçi görev yapacak. Çinli işçi sayısı netleşmemekle birlikte, yatırımla Türkiye’de elektrikli araç üretimi ve yerli istihdamda önemli artış bekleniyor.
Kaynak:Muhammet Kürşat Ercan
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.