Tofaş CEO’su ve Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, CNBC-e'de Emre Özpeynirci'nin moderatörlüğünde gerçekleşen bir canlı yayında önemli açıklamalarda bulundu. Programda, Türkiye otomotiv pazarında yaşanan gelişmelere ve Tofaş’ın geleceğine dair stratejilere dair bilgiler paylaştı. Özelikle Fiat Egea Sedan modelinin üretiminin sona ereceği tarih de bu programda netlik kazandı. Eroldu, Türkiye'nin en çok satan araçlarından biri olan Egea'nın üretiminin en geç 2026 yılının Haziran ayında durdurulacağını duyurdu.
Fiat Egea'ya veda
Bu yıl itibarıyla satışları 700 bini aşan Fiat Egea Sedan, Türkiye pazarında dikkate değer bir başarı yakalamış durumda. Ancak Tofaş CEO’su, değişen pazar dinamiklerinin doğrultusunda üretimin sonlandırılacağı tarih hakkında kesin bir bilgi verdi. Cengiz Eroldu, "2026 itibarıyla Egea'ya veda edeceğiz" açıklamasını yaptı. Ayrıca, Egea modeli için uzatma kararının çıkması durumunda dahi bu sürecin en fazla altı ay ile kısıtlı olacağını belirtti. Eroldu’nun verdiği bilgiler, otomotiv sektöründe önemli değişimlere işaret ediyor ve şirketin mevcut kapasite kullanımını en üst seviyeye çıkarmak için yeni bir strateji geliştirme ihtiyacını ortaya koyuyor.

suv segmentine yoğunluk verilecek
Cengiz Eroldu, müşteri davranışlarının hızla değiştiğine dikkat çekerek, sedan araçların yerini SUV modellerine bıraktığını ifade etti. Bu değişikliği fırsat olarak gören Tofaş, yeni bir SUV modeli ile Egea'nın üretim hattında yaratacağı boşluğu doldurmayı planlıyor. Doğru fiyat politikası ile doğru araç sunumunun önemine vurgu yapan Eroldu, bu stratejiyi yeni projelerinde de sürdüreceklerini belirtti. SUV segmentindeki ürünleriyle, müşterilerin taleplerine yanıt vermek ve satışları artırmak amacıyla hazırlık içinde olduklarını duyurdu.
Yeni Projeler yolda
Emre Özpeynirci’nin sosyal medya hesaplarından paylaştığı bilgilere göre, Tofaş'ın gelecekteki planları arasında KO ve K9 projeleri üzerinden yıllık 300 bin adetlik üretim kapasitesine ulaşmak bulunmakta. Özellikle esnek üretim platformları kullanılarak, talebe göre elektrikli ve hibrit versiyonlara geçiş yapılabileceği belirtiliyor. Eroldu, Egea’nın yerini alacak bir otomobilin geliştirilmesinin yanı sıra, hem iç piyasayı hem de ihracatı göz önünde bulundurarak yeni otomobil projeleri üzerinde çalışıldığını dile getirdi. Bu planlarla birlikte, Tofaş'ın hedefi kısa süre içinde 450 bin adetlik bir kapasiteye ulaşmak.