KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Otomotiv Resmen Alman mucizesi! Aldığı elektrikli aracı hor kullandı, sonucu herkesi şaşırttı

Resmen Alman mucizesi! Aldığı elektrikli aracı hor kullandı, sonucu herkesi şaşırttı

Alman otomotiv devi Volkswagen'in ID.3 model arabasını 4 yıldır yoğun ve uygun olmayan şartlarda kullanan bir kullanıcını aracının teste tabi tutulmasıyla birlikte herkes şaşırdı kaldı.

KAYNAK: Abdulğani Çiftçi
Okunma Süresi: 2 dk

Elektrikli otomobil almak isteyenlerin aklındaki bir numaralı soru her zaman "Acaba bataryası ne zaman biter?" sorusu oluyor. Milyonlarca lirayı elektrikli aracın kendisine veren kullanıcılar otomobillerinin bataryalarının hangi tarihte değiştirilmesi gerektiği ve elektrik pili kayaklı menzil kayıpları konusunda büyük bir merak içerisinde girerken, yüzleri güldüren haber Alman otomotiv devi Volkswagen'den geldi.

Picture background

ARADANGEÇEN YÜZ BİNLERCE MENİZ KAYBI YÜZ GÜLDÜRÜYOR

Alman Otomobil Kurumu (ADAC) tarafından yürütülen bir testte Volkswagen'in ID.3 model aracı çeşitli sınavlara tabi tutuldu. Dört yıl boyunca 170.000 km yol katedilen Volkswagen ID.3 modelinin bataryalarının kapasitesi ölçüldü. Kullanıcısının uygun olmayan şarj uygulamaları ve aradan geçen 4 yılla birlikte aracın menzilinde ve batarya kapasitesinde ciddi kayıplar olması beklenirken batarya kapasitesinde yalnızca yüzde 9'luk bir kayıp yaşandı. Menzil kaybı ise 1 kilometre oldu.

Picture background

UYGUN OLMAYAN ŞARJ KOŞULLARIYLA ŞARJ EDİLDİ

ADAC tarafından gerçekleştirilen testin başlangıcında, ID.3 Pro S Tour modelinin 77 kWh kapasiteli bataryası gerçek kullanımda 438 km menzil sunarken, dört yıl sonunda bu mesafe sadece 13 km azalarak 425 km’ye düştü. Üstelik, bu süre zarfında araç, üreticinin önerileri dikkate alınmadan kullanıldı. Örneğin batarya çoğu zaman %100’e kadar şarj edildi ve batarya dolu haldeyken uzun süreler park halinde bırakıldı. Normalde bu tür uygulamalar batarya ömrünü kısalttığı için önerilmiyor. Toplam şarjın %40 ise DC hızlı şarj istasyonlarında gerçekleştirildi.

Picture background

Test sırasında yapılan bağımsız batarya kontrolleri de olumlu sonuç verdi. Araç 21.800 km’deyken batarya sağlığı %96, 84.300 km’de %94 ve 169.700 km’de hala %91 seviyesindeydi. Volkswagen’in batarya garantisi ise ancak kapasite 160.000 km sonunda %70’in altına düşerse devreye giriyor.

Picture background

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *