''Olmaz öyle şey'' demeyin: Haklarını bilmeyen hastalar hastalıktan kurtulamıyor
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu'nun imzasıyla 81 il valiliğine gönderilen "Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Genelgesi"ne göre, sağlık hizmet sunumuyla bağlantılı tüm şikayetler ivedilikle değerlendirilecek. Bakanlığa bağlı hastanelerin bünyesinde bulunan hasta hakları birimlerinin daha aktif çalışması sağlanacak.
HASTALAR HAKLARI ÇİĞNENMEYECEK
Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin bünyesindeki hasta hakları birimlerine iletilen şikayetlerin yerinde ve en kısa sürede çözümü için İl Sağlık Müdürlükleri ve hastane idarelerince her türlü tedbir alınacak.
Hastanelere intikal eden ihbar ve şikâyetlerden, müfettiş bilgisi gerektirmeyen iddialar, öncelikli olarak Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının düzenlemiş olduğu "Muhakkiklik" eğitimine katılmış üç binin üzerinde nitelikli personele incelettirilecek.
İŞTE HASTA HAKLARI VE HASTA SORUMLULUKLARI
Ancak ülkemizde hasta hakları ve sorumlulukları konusunda hastalarda büyük bir eksiklik de yaşanıyor. Hastalar haklarını ve sorumluluklarını bilmedikleri için iyileşemedikleri gibi stres seviyeleri yükselirken daha da hasta oluyorlar. Peki hasta hakları ve sorumlulukları neler: İşte o hak ve sorumlulklar.
HASTA OLARAK HAKLARIMIZ;
a) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
b) Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
c) Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
d) Mahremiyet,
e) Rıza,
f) Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
g) Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
h) Saygınlık Görme ve Rahatlık,
ı) Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
i) Şikayet ve Dava Hakkı
HASTA OLARAK SORUMLULUKLARIMIZ;
a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
b) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
c) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
ç) Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
e) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
f) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.