KONYA HABER
Konya
Kapalı
6°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5992 %0.02
49,6046 %0.06
9.418,37 % -0,13
Ara
BBN Haber Sağlık Sağlık ocağı yerine Dr. Yapay Zekâ geliyor: İlk muayenede yeni dönem

Sağlık ocağı yerine Dr. Yapay Zekâ geliyor: İlk muayenede yeni dönem

Yapay zekâ sağlık sistemine de el attı. TÜBİTAK’ın desteklediği projeyle hastayı önce yapay zekâ karşılayacak, şikâyetleri dinleyip hekime aktararak muayene, teşhis ve tedaviyi hızlandıracak.

KAYNAK: İHA
Okunma Süresi: 2 dk

Vatandaş sağlık ocağından önce artık yapay zekâya soracak… İstanbul Üniversitesi-İstanbul Tıp Fakültesi hekimlerinin, hem hastaya hem doktora zaman kazandıran “Visit-e: Hastaları Doktor Randevusuna Hazırlayan Yapay Zekâ Tabanlı Asistan Projesi”, TÜBİTAK desteği kazandı.

PİLOT UYGULAMA BAŞLIYOR

Artık pilot uygulamaya Ocak 2026’da İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi’nde başlayacaklarını söyleyen Dâhilî Tıp Bilimleri Bölümü İç Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Naci Şenkal ile Dr. Timur Cebeci’nin projesi, “TÜBİTAK Mükemmelliyet Mührü” ile 900 bin liralık destek almaya değer bulundu.

İlk muayene yapay zekâdan! Sağlıkta çığır açan uygulama 2026'da başlıyor

yapay zek hastayı doktora hazırlanıyor

Projenin hastayı doktor randevusuna hazırladığını anlatan doktorlar, çalışmanın detaylarını paylaştı. Buna göre; MHRS’den randevu alınması sonrası kişilerin telefonuna gelen kısa mesajda (SMS) yer alan linkin tıklanmasıyla devreye yapay zekâ tabanlı asistan girecek. Hastalarla iletişime geçecek olan yapay zekâ şikâyetlerini, kullandıkları ilaçları, gördükleri tedaviler üzerinden hastanın hikâyesini alıp randevu öncesi doktora sunacak.

EN ÖNEMLİ İŞİ ŞİKÂYET DİNLEMEK

"Projemizin adı e-Visit; yani muayene öncesi hastaları hekime hazırlama projesi" diyen Doç. Dr. Şenkal, 2.500 proje arasından ilk 100’e giren projeleri hakkında şöyle dedi:

"Artık yapay zekâ çağındayız. Zaman hem hastalar hem hekimler için en değerli argüman. Hekimlerin yoğun poliklinik ortamı, yoğun hastayla karşılaşmaları, hastaların İstanbul trafi ğinde doktora ulaşmada gecikmeleri gibi zaman problemimiz var. Yapay zekâ, hastaya şikâyetleri yönünde sorular soracak, ona yönelik algoritmalarla onun ilerlemesini sağlayacak ve sonucunda hastayı hekime hazır hâle getirecek. Mesela hasta, hekime sormak istediği şeyleri, şikâyetini, kullandığı ilaçları unutuyor. Biz bunların önüne geçmeyi hedefl iyoruz. Yapay zekânın hastaya ilaç ve tedavi yaklaşımı yok. Görevi şikâyeti almaya yönelik. O yüzden yapay zekâ üzerinden yanlış tedavi, teşhis sürecine gitme gibi bir durum kesinlikle olmayacaktır."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *