Google'dan yeni özellik: Mavi Tik
Google, arama sonuçlarında belirli işletmelerin yanına ekleyeceği mavi onay işareti sayesinde, kullanıcıların bir şirketin gerçekliğini daha kolay anlamasını hedefliyor. Meta ve Apple gibi tanınmış markaların bağlantıları üzerinde görülecek bu işaret, o şirketin doğrulanmış olduğuna dair bir geri bildirim sunacak.
Deneme Süreci Başladı
Google Halkla İlişkiler Sözcüsü Molly Shaheen, The Verge’e yaptığı açıklamada, çevrim içi alışveriş yapanların güvenilir işletmeleri tanımlamalarına yardımcı olacak özellikleri düzenli olarak test ettiklerini belirtti. Tuna Gazete'de yer alan bilgilere göre; Shaheen, “Şu anda Google’da belirli işletmelerin yanında onay işaretleri gösterdiğimiz küçük bir deneme yapıyoruz,” dedi. Ancak, bu özellik henüz sınırlı bir kullanıcı grubuna sunuluyor. Bazı kullanıcılar, Microsoft, Meta, Epic Games, Apple, Amazon ve HP gibi resmi sitelerin yanında onay işaretlerini gördüklerini bildirdi; fakat farklı bir Google hesabına giriş yaptıklarında bu işaretlerin kaybolduğunu belirttiler.
Bu yeni özellik, Google’ın daha önce Gmail’in web ve mobil uygulamalarında doğrulama platformunu kullanan göndericilerin yanında onay işaretleri göstermesini sağlayan Marka Göstergeleri Mesaj Tanımlama (BIMI) özelliğinin bir uzantısı olarak değerlendiriliyor. Google, arama sonuçlarındaki onay işaretleri ile ilgili henüz resmi bir duyuru yapmamış olsa da, bu özellik kullanıcılar için güvenli bir deneyim sağlamayı amaçlıyor.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.