KONYA HABER
Konya
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9675 %0,59
47,9258 %0,66
4.399,57 % 0,37
Ara
BBN Haber Yaşam 500'üncü uçak alınacak; THY'nin ilk uçağı "Kelebek"

500'üncü uçak alınacak; THY'nin ilk uçağı "Kelebek"

500'üncü uçağını alacak olan Türk Hava Yolları'nın ilk uçağı İlk uçağı Amerikan Curtiss imalatı 208 seri numaralı Kelebek adı verilen King Bird D-2 uçağı idi. Tanesi 25.555 dolara satın alınan çift motorlu uçak, sadece beş yolcu taşıyabiliyordu.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Türk hava yolları artık yüksekten uçuyor. Bugün dünyanın en prestijli hava yolu şirketi olan THY'nin hikâyesi 20 Mayıs 1933'te 5 uçak ve 30'dan az çalışanla başladı.

ilk uçak Kelebek

İlk uçağı Amerikan Curtiss imalatı 208 seri numaralı Kelebek adı verilen King Bird D-2 uçağı idi. Tanesi 25.555 dolara satın alınan çift motorlu uçak, sadece beş yolcu taşıyabiliyordu. Uçağın ilk seferi 3 Şubat 1933'te İstanbul'dan Eskişehir aktarmalı Ankara uçuşu gerçekleşti.

100 yıllık serüven

100 yıla yaklaşan serüveniyle Devlet Hava Yolları İşletmesi gökyüzüyle buluştu. Türkiye’nin ilk havacılarından Fesa Evrensev’in genel müdürlüğü üstlendiği ilk dönemde filoya sadece 5 uçağımız vardı ve çalışan sayı 30’dan azdı.

İlk uçuş Atina'ya oldu

Türkiye'den ilk yurtdışı uçuşunu 1947’de İstanbul’dan Atina’ya bayrağımızı taşımanın heyecanıyla gerçekleşti. 1951’de 33 uçaktan oluşan filo Lefkoşa, Beyrut ve Kahire gibi yeni noktalara uçmaya başladı.

Sıra dışı başarıların altında imzası yer alan “Türk Hava Yolları” adı, 1955’te ortaya çıktı. Bu isim Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın üyeleri arasında yerini aldı.

THY hikayemiz retro ve vintage görünümlü eski uçak

Kıtaları aşan başarı öyküsü

1953 yılında, İstanbul Yeşilköy Havalimanı tamamlandı ve uluslararası hava trafiğine açıldı. 1958 yılında 5 adet Viscount 794 uçak filoya dahil edildi.

O muhteşem logonun sahibi Mesut Manioğlu

1959 yılında Mesut Manioğlu’nun 9 bin metrede kalabilen yaban kazından ilham alarak çizdiği logo artık THY'nin gökyüzündeki imzasıydı. muzu gururla taşımaya başladık.

Atlas okyanusu geçildi

1961’de kaptan pilotlar Zihni Barın ve Nurettin Gürün, 30 saatlik uçuşla Atlas Okyanusu’nu aşan pilotlar oldu. İki F-27 uçağını ABD’den İstanbul'a getirildi.

2025 yılında THY

THY günümüzde 128 ülkede, 328 noktaya uçuş yapıyor. THY "Dünyanın En Çok Ülkesine Uçan Hava Yolu" unvanını elimizde bulunduruyor. 2024 yılında 85,2 milyon yolcu taşıdı.

500'üncü uçak alınacak

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi'nin son açıklamasına göre THY filosundaki uçak sayısının bu yıl 500'e ulaşacak.

THY'nin uçak filosu genişliyor

Yeni tabloya göre, THY, 2028'de toplam gelirini 37 milyar dolara, uçak sayısını 631'e çıkarmayı, 2033'te ise 50 milyar dolar gelir ve 813 uçağa sahip olmayı hedefliyor.

Şirketin 2003'te 65 uçakla filo büyüklüğü bakımından dünyada 35'inci sırada olduğunu belirten Ekşi, bu yıl 500'üncü uçağı filoya katarak 9'uncu sıraya yükseldiklerini vurguladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *