1 milyon kilometre sırlarını açıkladılar…
SANAYİ YÜZÜ GÖRMEYEN ANTİKA OTOMOBİLLER
Birçok eski otomobile sahip sürücü, araçlarının nasıl yıllarca bu kadar sorunsuz çalıştığının sırrını verdi. 1 milyonu rahatlıkla geçiyor. Peki ama sırrı ne? Her bir sürücü tek tek açıkladı.
Modern arabaların 100-200 bin kilometrede "yaşlandığı" bir dünyada, bazı efsaneler var ki onlar için bu rakamlar sadece "rodaj" süresi. Sayısız taksi durağında efsaneleşen Mercedes’lerden, rekorlar kitabına giren Volvo’ya kadar.
Peki bu otomobillerin bu kadar uzun kilometrelere kadar dayanmasının sırrı nedir?

BMW 325i (1990)
1990’da Mobil Oil tarafından satın alınan bu BMW 325i, muhtemelen tarihteki en kolay “bir milyon kilometre” koşusunu gerçekleştirdi. Kamusal yollarda yaklaşık 1.609 km sürüldükten sonra, New Jersey Paulsboro’daki Mobil’in araştırma merkezinde bulunan rolling road üzerinde dört yıl boyunca çalıştırıldı; yalnızca 12.070 km aralıklarla yağ değişimi ve normal BMW bakımları için durduruldu.
Altı silindirli BMW M20B25 motor, testin sonunda mükemmel durumdaydı; ancak, çoğu “milyon kilometreci”ye kıyasla daha az zorlu bir yaşam sürdüğü söylenebilir.

Hyundai Elantra (2013)
Olathe, Kansas’tan yedek parça teslimat sürücüsü Farrah Haines, Elantra’sıyla sadece beş yılda bir milyon kilometreye ulaştı; bu yılda yaklaşık 321.869 km, yani yılın her günü yaklaşık 882 km demek.
Aynı araçla 1,5 milyon km’ye ulaşmayı umuyordu, ancak bir gün yerel bir oto servisine paket teslim etmesi istendiğinde işler değişti. Paketin aslında kendisine ait olduğu söylendi ve içinde 2019 model yılı Elantra’sının anahtarlarını buldu; bu, Hyundai’nin olağanüstü başarısını takdir için verdiği bir hediyeydi. Nasıl başardı? Oldukça basit, Haines 2018’de şöyle demişti: “Anahtar nokta düzenli bakımı önceliklendirmek ve kaliteli bir araca sahip olmak.”

Volvo 240 DL (1987)
Selden Cooper, ilk Volvo’su 1967 164E’yi neredeyse 402.336 km kullandı. Kasım 1986’da bunu, Volvo’nun güvenilir B21 serisi motorlu 240 DL ile değiştirdi ve Eylül 2012’ye kadar bu araçla toplam 1.609.344 km yaptı. Bu süreçte birçok sarf parça değiştirildi ve gövde yeniden boyandı; ancak Mechanicsburg, Pennsylvania’daki Lehman Volvo Cars bayisinin servis kayıtlarına göre motor neredeyse hiç el değmemişti. Cooper, aracı Haziran 2015’te Lehman’a bağışladı.

Chevrolet Silverado (1991)
Wisconsin’li gıda dağıtımcısı Frank Oresnik, beş yaşındaki Chevrolet Silverado’sunu 65.983 km gösterirken satın aldı. Efsanevi Chevrolet Small Block motoruyla güçlendirilen kamyonet, yaklaşık 128.748 km/yıl yaparak 2008’de 1.609.344 km’lik eşiği aştı. Bu aracı peşin aldığı için, yerine yenisini alıp borçlanmaya sıcak bakmayan Oresnik, kamyonetini çok dikkatli şekilde bakımda tuttu ve gerektiğinden daha sert kullanmadı; yine de sık sık çekme işi yaptı.

Honda Accord (1990)
Listemizdeki sonraki iki araç, 2.2 litrelik F22A motorlu dördüncü nesil Honda Accord. İlki, renginden dolayı True Blue lakaplı model, Maine’li Joe LoCicero tarafından araç 6 yaşındayken ve yaklaşık 119.091 km kullanılmış halde satın alındı.
Araç denetmeni olarak işi gereği ayda yaklaşık 8.047 km yapan LoCicero, 2011 sonbaharında 1.609.344 km’ye (1.000.000 mil) ulaştı ve Darling Auto Group Honda bayisi tarafından kendisine yeni ve yine mavi bir Accord hediye edildi. LoCicero bunu nasıl başardı? Düzenli yağ değişimleri ve titiz, önleyici bakım.

Lexus LS400 (1996)
Aralık 2014’te Amerikalı otomotiv gazetecisi Matt Farah, orijinal 4,0 litrelik V8 Toyota 1UZ‑FE motoruyla 897.000 mil (yaklaşık 1.443.582 km) yol yapmış bir Lexus LS ilanı gördü. Bu mesafenin 700.000 mili (yaklaşık 1.126.541 km) aracın üçüncü sahibi tarafından kat edilmişti. Farah, çok sayıda arkadaş ve tanıdığın desteğiyle otomobili 1.000.000 mil (yaklaşık 1.609.344 km) hedefini görmek amacıyla satın aldı.
Farah, 2019 yılında direksiyondayken altı haneli dijital kilometre sayacı 999.999 milde (yaklaşık 1.609.342 km) takılı kaldı. Yol bilgisayarına göre bir mil sonra (yaklaşık 1,609 km), hedef tamamlanmış sayıldı ve Farah projeyi bitirdi.