Türkiye çay ülkesi olarak bilinir ama artık kahve de çok tüketilmeye başlandı. Hatta Türkiye’de espresso bazlı kahve tüketimi hızla arttığı kaydedildi.
KRİZ KAHVE ALIŞKANLIĞINI VURDU
Vatandaş artık yavaş yavaş eve çekiliyor. Son istatistiklere göre kişi başına yıllık espresso bazlı kahve tüketimi 1,1 kilograma kadar çıktı.
KAHVE EVDE Mİ İÇİLİYOR?
Kafeler eskisi gibi cazip değil. Kahve keyfi kafelerden evlere doğru geçiş yapıyor.
Türkiye’de artık kafelerde içilen kahvenin payı yüzde 14’e geriledi. Buna karşılık evde içilen kahvenin payı da yüzde 45’e yükseldi.
Tam otomatik espresso makineleri pazarı son üç yılda üç kat büyüme gerçekleştirdi.
TEK TUŞLA 20 FARKLI KAHVE
Tek tuşla 20 farklı sıcak ve soğuk kahve hazırlayabilen modeller, özellikle genç kitlenin talebine karşılık veriyor.
VATANDAŞ BARİSTA OLDU: ULAŞILABİLİR LÜKS
Türkiye’deki kahve alışkanlıklarındaki dönüşüm yaşanıyor.
Türk kahve tüketicileri artık evlerinde barista kalitesinde kahve yapabiliyorlar.
“Ulaşılabilir lüks” arayışı kahveye ve ev yeni anlamlar yüklüyor. Tüketicilere göre kahve ürünleri artık evlerin ve yaşam kalitelerinin yeni ve uzun vadeli araçları.
KAHVENİN MERKEZİ EV OLDU
Uzmanlara göre Türkiye’de artık kahve evin merkezinde yerleşti. Önceleri en çok kahve tüketilen yerlerin başında ofisler ya da kafeler gelirken artık ilk sırayı yüzde 45 ile evlerin aldı.
RUH HALİNE GÖRE KAHVE
Türk tüketicisinin yüzde 78,2’si için kahve, her şeyden önce “keyif ve kendine zaman ayırma” anlamına geliyor. Kadınlar kahveyi paylaşım ve duygusal bağlarla ilişkilendirirken, erkekler daha çok odaklanma ve enerji ihtiyacına yönelik tüketim yapıyor. Kahve tercihlerini neyin etkilediği sorulduğunda ise en baskın cevap yüzde 37,5 ile “ruh halim” oluyor. 18-34 yaş grubu: Kahveyi ilham ve sosyalleşme ile ilişkilendiriyor, 35-44 yaş grubu: Enerji, 45 yaş üstü: Kahveyi ritüel ve keyif unsuru olarak nitelendiriliyor.