KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3190 %0,44
48,5003 %0,70
4.845,64 % 0,36
Ara
BBN Haber Yaşam Çay ülkesinde vatandaş barista oldu: Ruh haline göre kahvesini içtiği yer şaşırtıyor

Çay ülkesinde vatandaş barista oldu: Ruh haline göre kahvesini içtiği yer şaşırtıyor

Vatandaş Türk kahvesi yerine espresso bazlı kahve içiyor. Kişi başına tüketimi 1,1 kilograma yükselen espresso bazlı kahvesini içtiği yer ise kafeler veya ofisler değil. Peki neresi? İşte detaylar...

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 2 dk

Türkiye çay ülkesi olarak bilinir ama artık kahve de çok tüketilmeye başlandı.  Hatta Türkiye’de espresso bazlı kahve tüketimi hızla arttığı kaydedildi.

KRİZ KAHVE ALIŞKANLIĞINI VURDU

Vatandaş artık yavaş yavaş eve çekiliyor. Son istatistiklere göre kişi başına yıllık espresso bazlı kahve tüketimi 1,1 kilograma kadar çıktı. 

KAHVE EVDE Mİ İÇİLİYOR?

Kafeler eskisi gibi cazip değil. Kahve keyfi kafelerden evlere doğru geçiş yapıyor.

Türkiye’de artık kafelerde içilen kahvenin payı yüzde 14’e geriledi. Buna karşılık evde içilen kahvenin payı da yüzde 45’e yükseldi. 

Tam otomatik espresso makineleri pazarı son üç yılda üç kat büyüme gerçekleştirdi. 

TEK TUŞLA 20 FARKLI KAHVE

Tek tuşla 20 farklı sıcak ve soğuk kahve hazırlayabilen modeller, özellikle genç kitlenin talebine karşılık veriyor.

VATANDAŞ BARİSTA OLDU: ULAŞILABİLİR LÜKS

Türkiye’deki kahve alışkanlıklarındaki dönüşüm yaşanıyor.

Türk kahve tüketicileri artık evlerinde barista kalitesinde kahve yapabiliyorlar. 

“Ulaşılabilir lüks” arayışı kahveye ve ev yeni anlamlar yüklüyor. Tüketicilere göre kahve ürünleri artık evlerin ve yaşam kalitelerinin yeni ve uzun vadeli araçları.

KAHVENİN MERKEZİ EV OLDU

Uzmanlara göre Türkiye’de artık kahve evin merkezinde yerleşti. Önceleri en çok kahve tüketilen yerlerin başında ofisler ya da kafeler gelirken artık ilk sırayı yüzde 45 ile evlerin aldı.

RUH HALİNE GÖRE KAHVE

Türk tüketicisinin yüzde 78,2’si için kahve, her şeyden önce “keyif ve kendine zaman ayırma” anlamına geliyor. Kadınlar kahveyi paylaşım ve duygusal bağlarla ilişkilendirirken, erkekler daha çok odaklanma ve enerji ihtiyacına yönelik tüketim yapıyor. Kahve tercihlerini neyin etkilediği sorulduğunda ise en baskın cevap yüzde 37,5 ile “ruh halim” oluyor. 18-34 yaş grubu: Kahveyi ilham ve sosyalleşme ile ilişkilendiriyor, 35-44 yaş grubu: Enerji, 45 yaş üstü: Kahveyi ritüel ve keyif unsuru olarak nitelendiriliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *