Efsane Kasım indirimleri bir tuzak mı? Şişirilmiş fiyatlara dikkat
Dalga dalga büyüyen “Efsane Kasım” kampanyalarında fiyatların önce şişirilip ardından indirim diye gösterildiğine dikkat çeken TESK Başkanı Palandöken, “Yüzde 80-100 gibi indirim oranları sürdürülebilir bir kazanç modeli olamaz. Bakanlık bu kampanyaları denetlemeli” dedi
FİYAT ARTIRIP SONRA İNDİRİYORLAR
Kasım ayında artan indirim kampanyaları dalga dalga büyürken yetkililer tüketicilere önemli uyarılarda bulundu. Online alışverişte ürünü satın almadan önce geçmişe dair fiyat araştırması yapılması gerektiği vurgulanırken “Satıcılar ilk önce fiyatlar arttırıp sonrasında indirime tabi tutuyor. Tüketicilerimizin 30 gün önceki fiyatı görmeleri gerekir” vurgusu yapıldı.
YÜZDE 80 İNDİRİM MODELİ OLAMAZ!
Kasım ayının başlamasıyla birlikte yanıltıcı indirim kampanyalarının hızla çoğaldığına dikkati çeken TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken de “Bu durum aslında ‘Efsane Kasım' değil, efsane bir pazarlama taktiği oldu. Yüzde 80-100 gibi indirim oranları sürdürülebilir bir kazanç modeli olamaz. Bu nedenle, bu kampanyaların Bakanlık tarafından denetlenmesi gerekiyor” dedi.
BU KAMPANYALAR DENETLENMELİ
İndirim dönemlerinde fırsatçıların da iş başında olduğunu hatırlatan Palandöken, “Ürünlerin gerçek değerinin anlaşılması için, fiyatların önceden şişirilip şişirilmediğinin iyi analiz edilmesi şart. Bu tür "efsane günler" adı altında yapılan kampanyaların denetlenmesi ve doğru yönlendirilmesi gerekiyor” derken yaptıkları alışverişten mağdur olmamaları için de vatandaşları uyardı.
Kaynak:BBN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.