KONYA HABER
Konya
Parçalı bulutlu
16°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,9404 %0,35
48,7934 %0,67
9.066,64 % -0,50
Ara
BBN Haber Yaşam Gelecekte nasıl yaşayacağız: Yeme, içme, giyim ve turizm alışkanlıklarımız değişiyor

Gelecekte nasıl yaşayacağız: Yeme, içme, giyim ve turizm alışkanlıklarımız değişiyor

Geleneksel yaşam tarzlarımız değişiyor. Kullanıcılar daha küçük porsiyonlarla ve besin değeri yüksek olan gıdalarla beslenmeyi tercih ediyor ve bu giderek yayılıyor. Bedenlerindeki değişimlerle kullanıcılar, özgüvenini destekleyen kıyafetlere daha fazla harcama yaparken, çanta, ayakkabı ve aksesuar harcamaları azalıyor. Peki değişim bu kadarla sınırlı mı? İşte detaylar...

KAYNAK: Olcay Kurt
Okunma Süresi: 3 dk

Geleneksel yaşam tarzlarımız değişiyor. Eski alışkanlıklarımız kırılıyor. Yeni bir yaşam için şimdiden değişim başladı. 

HAYITIMIZI DEĞİŞTİRİYORUZ

Uluslararası danışmanlık ve denetim şirketi PwC'nin raporuna göre, yeni nesil zayıflama ilaçları sadece kilo problemlerini etkilemiyor. Bu alandaki gelişmeler ve bu ilaçların etkileri; yiyecek-içecek, restoran, giyim, seyahat ve eğlence sektörlerini de yeniden şekillendirecek.

ZAYIFLAMA PAZARI

ABD’de büyüyen pazarda, 2023 yılındaki bir ilaç, 13,8 milyar dolarlık satışla ABD’nin en çok satan ilacı olmuştu. ABD’de 100 milyondan fazla obez bulunurken, yaklaşık 137 milyon kişinin de fazla kilolu olmasıyla zayıflama pazarı hızla büyüyor.

Şirketler, pazardaki büyüme ile yeni iş modelleri oluşturmaya, sağlıklı alternatifler üretmeye yönelirken, daha zayıf ya da “fit” bir dünyada payını artırmanın ve hatta ayakta kalmanın peşine düşüyorlar.

DEĞİŞEN ALIŞKANLIKLAR

PwC'nin yaptığı “İş Modeli Yeniden Yaratımı GLP-1 Trendleri ve Etki Anketi” yaklaşık 3.000 kişiyi kapsıyor. Anket, bu ilaçların büyüyen etkisiyle yaşam tarzlarının, harcama alışkanlıklarının ve tüketim kalıplarının nasıl etkilendiğini gösteriyor.

Tüketici davranışlarındaki değişimler, sağlık, gıda, içecek, perakende, seyahat, eğlence ve daha birçok alanda büyük etkiler oluşacağını öngörüyor.

Yeme, içme, giyim 

Ankette, GLP-1 kullanıcılarının, yüksek kalorili atıştırmalık, alkol gibi tüketimlerinin yüzde 11 oranında azalttıkları görülüyor. Kullanıcılar daha küçük porsiyonlarla ve besin değeri yüksek olan gıdalarla beslenmeyi tercih ediyor ve bu giderek yayılıyor.

Bedenlerindeki değişimlerle kullanıcılar, özgüvenini destekleyen kıyafetlere daha fazla harcama yaparken, çanta, ayakkabı ve aksesuar harcamaları azalıyor.

Geleneksel tatil anlayışında “ye, iç, yat” odağından çıkan kullanıcılar, daha aktif ve sağlık odaklı tatilleri tercih ediyor. Turizm sektörü de bu talebe yanıt verecek şekilde sağlıklı yaşamla dönüşüyor.

ABD’deki 133 milyar dolarlık bir hacmi bulunan pazar, tüketicilerin yüzde 8’den fazlasını içeriyor. GLP-1 kullanımına ilgi gösteren tüketiciler de yüzde 35’i buluyor.

YAŞAMSAL STRATEJİK DEĞİŞİMLER

ABD’de politikalar, bu ilaçların erişimini artırmayı ve maliyetleri düşürmeyi planlarken, bu durum, şirketlerin de yeniden değerlendirmesini ve konumlanmasını gerektiriyor.

Şirketlerin, GLP-1 kullanıcılarını destekleyerek fırsatları yakalayabilmesi için de öngörülen stratejik değişimler şu şekilde sıralanıyor:

Daha sağlıklı yiyecek ve içecek seçenekleri sunmak,

Mevcut ürünleri trendlere uyumlu hâle getirmek,

Restoranlar ve sağlık kuruluşları arasında iş birlikleri kurmak,

Beden ve tercihlerdeki değişime uygun giyim seçenekleri sunmak,

Seyahat paketlerini, spor ve sağlıklı yiyecekler odaklı uyarlamak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *