Michelin Rehberi 2026 seçkisi açıklandı. 2026 Michelin Rehberi Türkiye seçkisinde toplam 171 restoran yer aldı. Bu restoranlardan 2’si iki Michelin Yıldızı, 15’i bir Michelin Yıldızı, 13’ü Yeşil Yıldız, 39’u Bib Gourmand ile ödüllendirildi. Ayrıca 115 restoran, Michelin Rehberi tarafından tavsiye edilen işletmeler arasında yer aldı.
MİCHELİN REHBERİ
Gezgin gurmeler bilir ki gezmenin bir kısmı lezzetli yemekler deneyimlemeye ayrılır. Gidilen ülkenin ya da şehrin kültürünü keşfetmek için kendine has lezzetleri de tatmak gerekir. Biz de tat, doku, koku ve görme duyularını harekete geçirerek keyifli seyahatler yapmak istersen yolunu Michelin Rehberi’ndeki restoranlara düşür deriz.
MİCHELİN YILDIZI
Michelin Rehberi’ni daha önce duymuş olabilirsin. Türkiye'de de son yıllarda farklı restoranlara Michelin yıldızı verilmeye başlandı. .
Araç Lastiğiyle Gastronomik Bir Yolculuk
Tarihler 1889’u gösterdiğinde Andre ve Edouard Michelin Kardeşler, Fransa’da 3.000’den az otomobilin bulunduğu bir dönemde kendi lastik şirketlerini kurmaya karar veriyorlar. Amaçları ülkede araba satışlarını ve dolayısıyla lastik satışını artırmak. Bunu gerçekleştirmek için de sürücülerin seyahat deneyimlerini geliştirmelerine destek olmak adına gezginler için bir rehber hazırlıyorlar.
Bu rehberde çeşitli yol haritaları ve lastik onarım/değiştirme talimatları ile otomobil tamircilerinin, lastik satış merkezlerinin ve yakıt alabilecekleri yerlerin konumu hakkında işe yarar bilgiler yer alıyor. Bu bilgilerin yanı sıra rehberde gezginlerin sürüş sırasında mola ihtiyaçlarını değerlendirebilecekleri restoranların ve konaklayabilecekleri yerlerin bir listesine de yer veriyorlar.
İNSAN PARASINI ÖDEDİĞİNE SAYGI DUYAR
20 yıl boyunca hiçbir ücret almadan farklı ülkeler için de bu rehberi yapmaya devam eden Michelin Kardeşlerden Andre, bir lastik dükkanına uğradığında severek hazırladıkları rehberin kopyalarının tezgahı desteklemek için kullanıldığını görünce “İnsan yalnızca parasını ödediği şeye gerçekten saygı duyar.” ilkesini benimsemeye karar veriyor.
1920 yılında yepyeni bir “Michelin Rehberi” hazırlayıp 7 Frank gibi bir ücret belirleyerek satmaya başlıyorlar. Bu yeni rehbere de araba parçalarının reklamları kaldırıp Paris’teki otellerin ve kategorilere göre ayrılmış restoranların listesini ekliyorlar.
Rehberde restoran bölümü popülerleşince restoranların sadece konumunu vermek yerine gizli bir restoran ekibi oluşturuyorlar. Sonrasında da gidilmesi gereken en güzel restoranları keşfedip kâr amacı gütmeden değerlendirilen bu restoranları rehbere ekliyorlar. Sonrasında restoranlara yıldız vermeye başlıyorlar. Peki, kaliteli restoranlara verilen Michelin yıldızı nedir? Gel, biraz da bu sorunun cevabına bakalım.
Michelin Yıldızı Nedir?
Michelin Kardeşler işleri büyütüp önerecekleri restoranları yerinde inceleyecek bir müfettiş ekibi oluşturuyor. 1926 yılına gelindiğinde ekiple birlikte kaliteli buldukları Michelin restoranlarına tek yıldız vermeye başlıyorlar. 1931 yılında ise bu yıldızlar 1, 2, 3 şeklinde hiyerarşik olarak dağıtılıyor.
1936 yılından bu yana yıldızları dağıtırken aynı kriterleri kullanıyorlar. İşte, o kriterler:
1 Yıldız ⭐️ : Kategorisinde çok iyi bir restoran
2 Yıldız ⭐️⭐️: Yolunuzu değiştirmeye değecek derecede mükemmel bir yemek
3 Yıldız ⭐️ ⭐️ ⭐️: Özel bir yolculuğa değecek olağanüstü bir mutfak
Michelin yıldızı NASIL ALINIR?
Yemek tutkunları genellikle yemek seçimlerinde Michelin Yıldızı sıralamalarına güvenirken, bu prestijli tanınmayı hedefleyen şefler için Michelin Yıldızı gerekliliklerini anlamak çok önemlidir. Peki, bir restoran Michelin Yıldızı almak için nasıl hak kazanır?
Restoranlar beş ana kritere göre değerlendirilir ve Michelin Rehber Müfettişinin ziyaret sırasında ne aradığına şöyle dikkat etmektedir:
1. Yüksek Kaliteli Ürün ve İçeriğin Kullanımı: Her olağanüstü yemeğin merkezinde iki kritik unsur bulunur: kaliteli malzemeler ve uzman teknik.
2. Mutfak Tekniklerine Hakimlik: Basit malzemeleri öne çıkarmak için şefler çeşitli teknikleri ustalaştırmalı ve becerilerini sergilemelidir.
3. Şefin Kişiliğini Mutfakta Sergilemek: Bu kriter, Müfettişin yemeğin şefin vizyonu ve yaratıcılığına ne kadar iyi bağlandığı algısını yansıttığı için oldukça özneldir.
4. Paranın Karşılığını Verecek: Bu, yemek deneyiminin genel kalitesini ifade eder ve misafirlerin aldığı şeyin ödedikleri bedele değdiğini garanti eder.
5. Yemek ve Yemek Deneyiminin Tutarlılığı: Bir restoranda tutarlılık, her misafire her zaman aynı olağanüstü ve unutulmaz yemek deneyimini sunabilme yeteneğini ifade eder.