KONYA HABER
Konya
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
KONYA
00:00:00
İmsak vaktine kalan
Ara
BBN Haber Yaşam Hazır giyim fiyatlarına yüzde 30 zam kapıda

Hazır giyim fiyatlarına yüzde 30 zam kapıda

Yeni zamlar gündemde... Hazır giyim sektörü, artan kira ve maliyet baskıları nedeniyle fiyatları etikete yansıtmakta güçlük çekiyor. Sektör temsilcileri, kiralardan gelen yüzde 600’e varan zam taleplerine tepki gösterirken, 2026 kış sezonu için ürün fiyatlarında en az yüzde 30 artış bekleniyor.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Hazır giyim için zam kapıda…

Türkiye’de barınma ve gıda giderlerinin öncelik kazanması, kışlık alışverişlerin ertelenmesine yol açıyor. Soğukların yaklaşmasıyla birlikte bot ve manto gibi temel kışlık ürünlerin fiyatları 7 bin ile 11 bin TL arasında değişirken, bu durum dar gelirli kesimlerin alışveriş yapmasını giderek güçleştiriyor.

Uzmanlara göre enflasyondaki yükselişe rağmen bu kış hazır giyim ürünlerine yalnızca yaklaşık yüzde 20 oranında zam yapabildiğini, bunun da perakende satışlarda yüzde 20 ile 35 arasında daralmaya neden olduğunu ifade ediyorlar.

Enflasyon sektörü vurdu

Hazır giyim uzmanları “2025’te yüzde 25–30 seviyesinde bitmesini beklediğimiz enflasyona rağmen maliyetleri yansıtamadık. Bu kış ürünlerinde ancak yüzde 20 civarında fiyat artışı yaptık. Perakendede yüzde 20 ila 35 daralma var. Şirketler sezon fiyatıyla ürün satmakta zorlanıyor, indirimler erken başlıyor. Sektör önümüzdeki yıl da enflasyonun altında kalmayı kaldıramaz, üretim ve perakendede satış fiyatları en az yüzde 30 artacaktır. Sıkı para politikası ve baskılanan kur devam ettikçe hem iç tüketimde hem de ihracatta üreticiler kârsız nakit akışına odaklanmak zorunda kalacak. İç tüketimde bir toparlanma görünmüyor.” dediler.

Faiz yükü ek maliyet yaratıyor

Fiyat artışlarının en büyük nedeni olarak AVM kiraları gösteriliyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, kira baskısına dikkat çekerek, perakendecilerin yaşadığı zorluğu aktardı: “Perakendeciler, AVM’lerin enflasyonun çok üzerinde zam talepleri nedeniyle bu yükü fiyatlara yansıtmak zorunda kalıyor. Banka komisyonların düşürülmesi enflasyona pozitif yansır. Faiz yükü yıl sonunda ürün fiyatlarına ek maliyet yaratıyor.”

Hazır giyim fiyatlarına yüzde 30 zam kapıda 

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Toygar Narbay da banka komisyonları ve faiz yükünün yıl sonunda ürün fiyatlarına ek maliyet yarattığını belirterek, hükümetin bu konularda düzenleyici adımlar atması gerektiğini vurguluyor: “TÜFE’nin yüzde 30’lara düşmesine ve perakendecinin AVM’lerde ciro kirası da ödemesine rağmen 10 uzama yılını dolduran kontratlarda yüzde 600’e varan kira artış talepleriyle karşı karşıya kalıyoruz. Mülk sahibinin 10 uzama yılını dolduran kontratlarda ‘sebepsiz fesih’ hakkının olması kiracının elini kolunu bağlıyor. Perakendeci kirayı etikete yansıtmak zorunda kalıyor.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *