KONYA HABER
Konya
Parçalı az bulutlu
22°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,8992 %0,35
48,7456 %0,67
9.066,64 % -0,50
Ara
BBN Haber Yaşam Kimler, neden giyiyor? Türkiye'de de bu ayakkabının fiyatı 3 asgari ücretten fazla

Kimler, neden giyiyor? Türkiye'de de bu ayakkabının fiyatı 3 asgari ücretten fazla

"Sessiz lüks"te yeni bir ayakkabı modeli trend oldu... Wall Street’te “sessiz lüks” trendi hızla yayılıyor. 1.100 dolarlık ayakkabılar, gösterişten uzak ama statü sahibi olmanın yeni sembolü olarak görülürken, Apple CEO'sundan genç finansçılara kadar herkesin gözdesi oldu. Türkiye'de de ayakkabının fiyatı 3 asgari ücreti aşıyor.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Artık bu ayakkabıyı giyenlerin ne iş yaptığını anlayabiliyorsunuz.

“SESSİZ LÜKS”

Wall Street’te son dönemin en dikkat çekici “sessiz lüks” trendlerinden biri, artık bir kravat ya da saat değil, ayakkabılar oluyor. İtalyan lüks markası Zegna’nın “Triple Stitch” modeli, finans dünyasının en çok tercih edilen ayakkabısı haline geldi.

AYYAKKABININ FİYATI İNANILMAZ

Business Insider’ın haberine göre, 1.100 dolarlık fiyat etiketine rağmen modelin popülaritesi hızla arttı. Apple CEO’su Tim Cook ve CNBC sunucusu Andrew Ross Sorkin gibi isimlerin de tercihi olan bu ayakkabılar, Wall Street’te bir tür “sessiz zenginlik” göstergesi olarak görülüyor. Wall Street Journal ise bu markayı birkaç yıl önce “özel jetlerde en çok giyilen ayakkabı” olarak nitelendirmişti.

BU AYAKKABI TÜRKİYE'DE KAÇ LİRA?

New York’taki Zegna mağazalarında görev yapan satış danışmanları, yalnızca üst düzey yöneticilerin değil, genç finans profesyonellerinin de bu modele ilgi gösterdiğini belirtiyor. 30 farklı renk seçeneği bulunan Triple Stitch, 1.100 dolardan başlayarak 4.000 doların üzerine kadar çıkabiliyor.

Türkiye’de lüks bir giyim firmasının sitesinde ise ayakkabının fiyatı 55 bin 950 TL seviyesinde olurken, ayakkabının kendi markasının internet sitesinde Türkiye için fiyatı 77 bin 600 TL olarak görülüyor.

GİYİLDİĞİNDE FİKİR DEĞŞİTİRİLİYOR

Business Insider muhabiri, markanın New York 57. Cadde’deki global mağazasında ayakkabıyı deneyimledi ve “Görünüşte sade ama ayağınıza giydiğinizde fikriniz değişiyor. Bulutların üzerinde yürüyormuş hissi veriyor” ifadelerini kullandı.

Muhabir sonrasında da Park Avenue çevresinde kısa bir yürüyüş yaptığını ve birkaç dakika içinde ayakkabıları giyen birine rastladığını yazdı. Charleston’dan gelen bir kişi, “Geçen yıl özel olarak yaptırdım, üç çiftim var. Bayılıyorum” dedi.

Lüks tüketim uzmanlarına göre, bu tür ürünlere olan ilgi, “quiet luxury” (sessiz lüks) akımının finans dünyasındaki yansıması. Gösterişten uzak, sade ama yüksek kaliteli parçalarla statü göstermenin yeni bir yolu olarak görülüyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *