KONYA HABER
Konya
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9157 %0,77
47,9224 %1,05
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Yaşam Konya, Ankara ve Kayseri bu hat ile direkt denize inecek. Yeni rota geliyor

Konya, Ankara ve Kayseri bu hat ile direkt denize inecek. Yeni rota geliyor

Konya, Ankara, Kayseri ve Mersin gibi şehirler, güçlü kara, hava ve demiryolu bağlantılarıyla lojistik sektöründe önemli bir merkez olma yolunda hızla ilerliyor. Bu kapsamda bu proje ile İç Anadolu direk denize inecek.

KAYNAK: BBN
Okunma Süresi: 2 dk

Konya, Ankara ve Kayseri yeni proje ile direk deniz yoluna bağlanacak. Orta Anadolu’nun lojistik sektördeki rolünün güçlendirilmesi, yalnızca bölgesel değil, ulusal ekonomik büyümeye de doğrudan katkı sağlayacak.

kosam-1.jpeg

DEMİR YOLU HATTI GELİYOR
Kalkınma Odaklı Stratejik Araştırmalar Merkezi (KOSAM) tarafından hazırlanan raporu değerlendiren Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, Orta Anadolu’nun stratejik konumuna vurgu yaparak, “Bölgemiz, coğrafi olarak Türkiye’nin merkezinde yer alması ve Asya ile Avrupa arasında stratejik bir köprü konumunda bulunması nedeniyle lojistik sektöründe büyük bir potansiyel barındırmaktadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı öncülüğünde gerçekleştirilen altyapı yatırımları, demiryolu modernizasyon projeleri ve lojistik merkezlerin hayata geçirilmesi, bölgenin küresel lojistik ağlara entegrasyonunu hızlandırmaktadır. Raporumuza göre, özellikle Konya, Ankara, Kayseri ve Mersin gibi şehirler, güçlü kara, hava ve demiryolu bağlantılarıyla lojistik sektöründe önemli bir merkez olma yolunda ilerlemektedir. Organize Sanayi Bölgeleri’nin (OSB) yoğunluğu, sanayi üretim kapasitesini artırarak lojistik faaliyetlerin daha verimli hale gelmesini sağlamaktadır. Bölgenin, Türkiye'nin ana lojistik koridorları üzerindeki konumu, taşımacılık süreçlerinin hızlanmasına ve uluslararası ticarette rekabet avantajı kazanılmasına katkı sunmaktadır” dedi.
DENİZYOLU TAŞIMACILIĞINA ENTEGRE OLACAK

Başkan Öztürk, “Orta Anadolu’nun lojistik potansiyelini artıran en önemli unsurlardan biri de limanlara, büyük sanayi merkezlerine ve ana ticaret yollarına olan erişimidir. Bölge, Mersin ve İskenderun limanlarına demiryolu ve karayolu bağlantılarıyla doğrudan bağlanarak, denizyolu taşımacılığına entegre olma avantajını sunmaktadır. Bu bağlantılar, özellikle ihracat yapan sanayi firmaları için lojistik maliyetlerini önemli ölçüde azaltmakta ve ticaretin hızlanmasına büyük katkıda bulunmaktadır.

kosam-2.jpeg

Ayrıca, Orta Anadolu; İstanbul, Marmara Bölgesi ve Ege Bölgesi gibi Türkiye’nin en büyük sanayi merkezlerine doğrudan ulaşım imkânına sahiptir. Hem doğu-batı hem de kuzey-güney ekseninde yer alan otoyollar ve hızlı tren projeleri, bölgenin lojistik kapasitesini artırarak uluslararası ticaret yollarında stratejik bir konum elde etmesini sağlamaktadır” şeklinde ifadeler kullandı. Raporun tamamına KOSAM’ın web sitesinden ulaşılabileceği belirtildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *