KONYA HABER
Konya
Açık
32°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9136 %0,75
47,9282 %0,87
4.383,41 % 0,12
Ara
BBN Haber Yaşam Konya'nın dinozoru raylara iniyor. Turizmi şaha kaldıracak proje geliyor

Konya'nın dinozoru raylara iniyor. Turizmi şaha kaldıracak proje geliyor

Konyalılar yeni projeyle birlikte nostaljik bir tur yaşayacak. Tarihi proje için düğmeye basıldı. Yılların eskitemediği tren raylara yeniden inecek.

KAYNAK: Mustafa Kaya
Okunma Süresi: 2 dk

Konya'nın dört bir yanı demir ağlarla örülürken yeni bir proje için daha düğmeye basıldı. Yüksek hızlı trenlerin konforuna alışan Konyalılar şimdi de bir asır geriye gidip buharlı lokomotif ile nostaljik bir tur yaşayacak. Tarihi proje için düğmeye resmen basıldı.

konya-nostalji-tren-4.jpg

YILLAR SONRA SEFERE ÇIKIYORLAR
Türkiye demiryollarının tarihi serüveninde nice kavuşmalara, bayramlaşmalara ve sevinçlere vesile olan buharlı trenler nostaljik görüntü olmaktan çıkıp yıllar sonra yeniden seferlere başlıyor. 2024-2028 dönemini kapsayan yeni Konya Ovası Projesi (KOP) Eylem Planı kapsamında Konya’da buharlı trenlerin nostaljik seferleri başlayacak.
MAVİ TREN’İ BİLE UNUTMUŞTUK!
Yüksek hızlı trenlerin konforuna alışan ve neredeyse Mavi Tren’i bile unutan Konyalılar, KOP kapsamında hayata geçirilecek bu proje ile modern çağda nostaljik bir sefer yaşayacak. Buharlı tren Nostaljik Seferleri; Çumra ile Akşehir arasında gerçekleştirilecek. Proje ile Konya turizminin kalkınması amaçlanıyor.
EN NOSTALJİK ULAŞIM ARACI
Can damarı su, kömür ve ateş olan bu üçlünün buluşmasından sonra kara dumanı arkasına alıp modern ulaşımın öncülüğünü yapan buharlı tren bugün demiryollarının dinozoru olarak görülüp en nostaljik ulaşım aracı olarak tarihte yerini aldı.

konya-nostalji-tren-2.jpg

BUHARLI TRENİN TARİHİ SERÜVENİ
İlk uzun mesafeli buharlı tren, 1825’te İngiltere’de çalışmaya başladı. Bu tarihte demiryolu açıldı ve dünyada ilk kez bir lokomotif 80 ton kömürü 40 kilometre hızla taşıdı. Osmanlı ise buharlı tren ile 1866’da tanıştı. İzmir-Aydın arasındaki ilk buharlı tren işletmesini, yap işlet devret yöntemiyle 1856’da alan İngilizler hattı 1866’da açtı. Alman ve Fransızlar da aynı yöntemle çok sayıda tren hattı inşa etti. Devlet kendi imkanlarıyla Haydarpaşa-İzmit hattını 1873’te tamamladı. İzmit-Ankara ve Eskişehir-Konya hatları 1896’da “Chemin de fer Ottoman d'Anatolie” şirketine verildi. Şirketin adı nedeniyle geçmişte halk trene “Şimendifer” derdi. Osmanlı-Alman sermayesiyle 1904’te kurulan bir şirket, Konya, Adana, Halep, Bağdat ve Basra tren hattının işletme hakkını aldı. Şam-Medine arasındaki Hicaz Demiryolu, II. Abdülhamit tarafından 1908’de yaptırıldı. Yapımında, Hendese-i Mülkiye (İTÜ) mezunu Türk mühendisler çalıştı.

Yorumlar
M
Mükremin Demirlek 6 ay önce
Valla bence çok güzel bir fikir olmuş şarkılara konu olan kara tren
BEĞENME
0
CEVAPLA
Y
Yazık 6 ay önce
Dinozor nedir nasıl bir kelimedir ya. Kullanacak başka kelime bulamadınıZ mı. Yadigar, Demiryollarının emektarı vs. hiç mi kelime haznesinden bir şey çıkmadı.
BEĞENME
0
CEVAPLA
F
Fatih manisa 6 ay önce
Trenlerle parklarla uyumaya devam
BEĞENME
0
CEVAPLA