Akıllı kent uygulamalarında öncü olan Konya için Konya chatbot-Konya sanal asistan gündemde.
Artık 3 milyona yakın nüfusa yönelik hizmet süreçlerini hızlandırmak ve gündelik yaşamda verimliliği artırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı uygulamaları hayata geçiriliyor.
Konya chatbot
2026 yılı itibarıyla yapay zekâ destekli Konya chatbot-Konya sanal asistan ve otomasyon sistemlerinin Konya'daki akıllı kent hizmetlerine entegre edilebilecek. Kentte yaşayanlar ve kente turist olarak gelenlerin taleplerine daha hızlı yanıt verebilmek, hangi konuda olursa olsun işlem sürelerini kısaltmak-vatandaşın zamanından çalmamak ve hizmet kalitesini artırmak için yapay zekâdan etkin şekilde faydalanılması planlanıyor.
Konya'nın dijital dönüşümünün öncelikli stratejik alanlardan biri olduğunu vurgulanıyor.
2026 yılında Konya'daki dijital hizmetlerimizi daha nitelikli hale getirmek için gündelik yaşam ve iş süreçlerimie yapay zekâ destekli çözümleri mutlaka dahil edilecek. Bu amaçla Akıllı kent uygulamalarıyla entegre, temel soruların cevaplandırıldığı bir chatbot (sanal asistan) oluşturulacak. Bunun alt yapı çalışmaları için geri sayım başladı. Yapay zeka destekli çözüm ile zaman kaybını önlemeyi ve şehirde hizmet alan herkesin memnuniyetini artırmak hedefleniyor.