Tekelleşme mi var? Online bilet krizi büyüyor

Tekelleşme mi var? Online bilet krizi büyüyor

Dijital otobüs bileti satış platformu Obilet'in tekelleşmeye gittiği iddiaları, taşımacılık sektörünü karıştırdı. Obilet sisteminden çıkarılan Metro Turizm'den sert tepki geldi.

Türkiye'nin en büyük yolcu taşıma firmalarından Metro Turizm, Obilet sisteminden çıkarıldı.

Metro Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Avukat Umut Kahraman, "Biz bunlarla ilgili karşılıklı müzakereleri sürdürürken ilgili platform hiçbir objektif kritere dayanmadan 31 Temmuz perşembe günü bizi platform dışına attı. Bu durum haksız ve yıkıcı bir rekabete neden oldu ve ciddi ekonomik zararımız oluştu" dedi.

REKABET KURULU FRANSIZLARA SATILAN OBİLET'İ UYARMIŞTI

Rekabet Kurulu tarafından daha önce uyarı alan ve büyük hissesi Fransızlara satılan Obilet'in Türkiye'deki firmalara uyguladığı yüksek komisyon oranları ve tek taraflı kararları sektörde tepkilere yol açtı. Son olarak Türkiye'nin en büyük yolcu taşıma firmalarından biri olan Metro Turizm, dijital otobüs bileti satış platformu sistemi üzerinden satıştan çıkarıldı.

"REKABET KURULU'NDAN TEDBİR VE KARAR BEKLİYORUZ"

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Metro Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Avukat Umut Kahraman, "Biz de bu süreci ivedilikle Rekabet Kuruluna taşıdık ve Rekabet Kuruluna taşıyarak tedbir talebinde bulunduk. Bu haksız ve yıkıcı rekabete sebep olan platformun uygulamasına son verilmesini ve Metro Turizm'in tekrar platforma dahil edilmesini talep ettik. Bu noktada biz Rekabet Kurulundan acil manada bir tedbir ve devamında da işin esasına yönelik bir karar bekliyoruz. Şu anda doluluk oranlarımızı ciddi manada etkiledi. Yüzde 40, 45'e yakın düşüşler oldu. Bu noktada biz bir an evvel tedbir kararının çıkmasını, o süreçte de tedbir kararı çıkmadan da platforma tekrar geri dönmenin yollarını arıyoruz" dedi.

SİSTEMDE TEKELLEŞME Mİ VAR?

Yaşananlara sert tepki gösteren Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Başkanı Birol Özcan ise, "Online bilet satanlar komisyon oranlarını sabit tutması lazım, bir firmadan yüzde 8 başka firmadan yüzde 10 - 12 - 13 komisyon aldığın zaman yolcu maliyetleri fazlalaşıyor. Biz sadece online satış ile yolculara bilet satmıyoruz. Online biletten bilet alanları otogara sokmayalım. Bu da yanlış ama bir rekabet kurulu düzenine girmesi lazım. Bunlar çok yanlış şeyler biz bunu defalarca söyledik... Rekabet kurulu ve Ankara'nın bir hareketlenmesi lazım, kontrol altına alınması lazım, kontrol edilmesi lazım. Çünkü böyle bir ortam yo, böyle bir sistem yok. Yani online biletten birisinde yüzde 8 komisyon al, birisinden yüzde 10, birisinden yüzde 13 al ve fiyatını yüksek tut, bu nedir ya?" şeklinde konuştu.

Sektör temsilcileri, Rekabet Kurulundan sürece acilen müdahale edilmesini talep ediyor. Ekonomim

Kaynak:BBN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.